Органите за защита на потребителите в ЕС получават все по-голям брой оплаквания от потребители, станали жертва на мошеничества и измами при използване на уебсайтове на социалните медии, както и от такива, сблъскали се с условия за ползване, несъобразени с
На тази основа органите за защита на потребителите в ЕС, под ръководството на френския орган за защита на потребителите и с подкрепата на Европейската комисия, изпратиха писмо до Facebook, Twitter и Google+ през ноември миналата година с искане да се разрешат два въпроса, будещи загриженост.
На 16 март представители на органите за защита на потребителите в ЕС и на Европейската комисия се срещнаха с представители на тези дружества, за да изслушат и обсъдят техните предложения за решения. Въпросните дружества ще изготвят в рамките на един месец подробни мерки относно това как да се съобразят с регулаторната рамка на ЕС. Комисията и органите за защита на потребителите ще прегледат окончателните предложения. Ако те не са удовлетворителни, органите за защита на потребителите могат в крайна сметка да прибягнат до мерки за принудително изпълнение. Това съобщиха от Европейската комисия в съобщение до медиите.
Дружествата са приели да предложат промени, свързани с две области - неравноправни договорни условия и слагане край на измамите, които подвеждат потребителите при използването на социални мрежи.
Повече информация може да видите тук