Недоставена стока или дефектна стока, закупена по интернет? Преди да пазарувате по интернет, добре е да имате предвид няколко съвета, които могат да ви бъдат от полза. Разберете какви са ви правата по отношение на рекламации и гаранции, запознайте се с правото си на отказ от договора и бъдете предпазливи, ако цената е прекалено ниска, за да бъде реална.

ПАЗАРУВАНЕ ПО ИНТЕРНЕТ

Eвропейското законодателство ви дава защита, когато пазарувате по интернет стоки от търговец, регистриран в ЕС. Преди да пристъпите към покупка, запознайте се с няколко полезни съвета относно пазаруването по интернет и научете повече за своите права:

Право да анулирате покупката

  • В ЕС вие имате право да анулирате онлайн покупката в срок от 14 дни - "период за размисъл", който започва да тече от деня, в който получите поръчаните продукти.
  • Може да решите да анулирате поръчката, поради каквато и да е причина, в рамките на "периода на размисъл", дори ако само сте си променили мнението.
  • Продавачът е длъжен да ви върне парите в срок от 30 дни. Възстановената сума трябва да включва всички понесени от вас разходи.

(!) Въпреки това може да се наложи да заплатите разноските по връщане на поръчаните продукти.

Периодът за размисъл от 14 дни не се отнася за:
  • резервации на хотел;
  • наемане на автомобил;
  • самолетни билети и други.
  • ако купувате от частно лице, а не от професионален търговец, вие нямате право на седмодневен срок на размисъл.

Право на доставка в срок

  • Вашата поръчка трябва да бъде доставена в срок от 30 дни, освен ако не сте се уговорили с търговеца нещо друго.

Право на предварителна информация 

Търговецът е длъжен да ви предостави подробна информация относно:

  • наименованието и адреса на търговеца.
  • най-важните характеристики на стоката.
  • крайната цена, с вкл. ДДС.
  • стойността и начина на плащане на доставката. Повече информация за начините на плащане по интернет вижте тук.

Гаранции и рекламации 

  • Когато закупите стока по пощата, телефона или интернет от търговец, базиран в ЕС, вие имате същото право на двегодишна гаранция, каквото бихте имали, ако бяхте купили стоката от магазин. Повече информация за това ви право може да намерите в раздел "Пазаруване в ЕС".

(!) Нямате право да искате възстановяване на сумата от търговеца, ако дефектът е незначителен - например неотрязан конец или разпорен шев на дреха.