Шестнадесет големи европейски авиокомпании са поели ангажимент пред Европейската комисия да информират по-добре и по-ясно пътниците за техните права, както и да възстановяват навреме разходите за неизползвани билети при отмяна на полета от тяхна страна. Това обявиха в прессъобщение от ЕК. Превозвачите са Aegean Airlines, Air France, Alitalia, Austrian Airlines, British Airways, Brussels Airlines, Easyjet, Eurowings, Iberia, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, TAP, Vueling и Wizz Air. 

Авиокомпаниите са поели следните ангажименти: 

  • ще възстановяват билетите за отменени полети в рамките на 7 дни, както се изисква и законодателството на ЕС
  • ще информират по-добре пътниците за техните права, когато отменят полет
  • ще отделят еднакво място на своите уебсайтове, имейли и друга комуникация към пътниците за различните възможности, които имат в случай на анулиране на полет от авиокомпанията: пренасочване, възстановяване на пари в брой и - ако се предлага от авиокомпанията - възстановяване на средства в ваучер
  • в комуникацията си с пътниците ясно ще разграничават анулирането на полета от тяхна страна от отмяната на полета от самия пътник
  • пътниците могат да получат ваучери само ако изрично изберат тази възможност. Повечето авиокомпании са съгласни, че неизползваните ваучери, които пътниците в началото на пандемията трябваше да приемат, могат да бъдат осребрени при желание на пасажерите
  • пътниците, които са резервирали полета си чрез посредник и имат затруднения да получат възстановяване на средства от посредника, могат да се обърнат към авиокомпанията и да поискат парите за неизползвания билет директно от превозвача. Очаква се авиокомпаниите да предоставят повече информация за това на сайтовете си.

 

Ако и вие имате проблеми с авиокомпания зад граница, може да ни потърсите за безплатна помощ и съдействие.