Отменен полет

Общи положения 

 

Правата на пътуващите в ЕС, Исландия и Норвегия се прилагат:

  • Ако полетът тръгва от държава-членка на ЕС, Исландия, Норвегия или Обединеното кралство. Правилата важат за всички авиокомпании от или извън ЕС, но ЕПЦ може да ви съдейства, само ако компанията е регистрирана в ЕС, Исландия, Норвегия и Обединеното кралство.
  • Ако полетът от страна извън ЕС и се изпълнява от компания, със седалище в ЕС, Исландия, Норвегия Обединеното кралство.

 

 

Основни права на пътниците при отменен полет

 

При отменен полет авиокомпанията е длъжна да ви предложи изброр между:

  • Отказ от пътуване и връщане на сумите по неизползвания самолетен билет
  • Премаршрутиране с друг полет, за да достигнете до крайната точка на пътуването
  • Обратен полет до първоначалния пункт на излитане, при първа възможност

Грижа при премаршрутиране

Авиокомпанията е задължена да ви осигури грижа за времето, докато изчаквате заместващия полет на летището.

  • Храна и напитки
  • Настаняване в хотел, ако се налага престой повече от една нощ
  • Транспорт от летището до мястото за настаняване и обратно
  • Две безплатни телефонни обаждания

В случай че авиопревозвачът не ви осигури грижите, то може да се наложи да си ги платите сами, но разходите трябва да са в разумни граници. При такава хипотеза е добре да пазите всички касови бележки и други документи, за да може след това да отправите претенция за възстановяване на тези разходи.

 

NB Нямате право на безплатни храни, напитки и настаняване, ако изберете възстановяване на цената за билета.

 

Какво обезщетение мога да получа при отменен полет

 

Размерът на обезщетението при отменен полет зависи от това, кога сте били информирани за отмяната, както и от дължината на полета.

 

Време на уведомяване

Задължения на авиокомпанията

Размер на паричното обезщетение в зависимост от разстоянието на полета в километри

под 7 дни

Избор между:

(1) Премаршрутиране възможно най-близко до първоначалното време за заминаване;

или
(2) Премаршрутиране за по-късна дата; или
или

(3) Връщане на сумите по неизползвания самолетен билет;

до 1500 км. -

€ 250

50%1

1500 - 3500 км. -

€ 400

50%1

над 3500 км. -

€ 600  

50%1

от 7 до 14 дни

НЕ

до 1500 км.  - € 250

50%1

1500 - 3500 км. - € 400

50%1

над 3500 км. - € 600

50%1

над 14 дни

НЕ

1 Когато авиокомпанията предлага премаршрутиране, което не надвишава: 2 часа за полети до 1500 км.; 3 часа за полети от 1500 до 3500 км.; и 4 часа за всички останали полети. 

2 Когато сте избрали опция (1) Премаршрутиране с полет, който започва до 2 часа преди и пристига до 4 часа след часа от разписанието на първоначалния полет.

 

Нямате право на обезщетение в следните случаи:

  • отмяната е заради извънредни обстоятелства, които са извън контрола на авиокомпанията и не са могли бъдат избегнати, дори и да са взети всички необходими мерки, като например: лошо време, политическа нестабилност, рискове, свързани със сигурността на пътниците, или
  • сте били информирани за отмяната минимум 14 дни преди началната дата на излитане, или
  • предложен ви е друг полет, с часове на излитане и кацане, близки до първоначалните.

 

Как да подадете жалба?

 

Ако имате спор с авиокомпания от друга страна в ЕС, Исландия, Норвегия или Обединеното кралство, то първо трябва да подадете оплакване към превозвача. Той има срок от 6 до 8 седмици, за да ви отговори.

Ако полетът ви е част от пакетна почивка, то тогава първо се свържете с вашия туроператор.

В случай че не сте доволни от отговора на превозвача, то може да подадете жалба към мрежата от Европейски потребителски центрове ECC-Net. Ние ще се свържем с авиокомпанията и ще се опитаме чрез преговори да намерим доброволно решение на проблема.

За да ни помогнете при работата върху вашата жалба, е необходимо да приложите всички необходими документи - копие от билети, касови бележки, писмена кореспонденция с авиокомпанията. 

Мрежата от Европейски потребителски спорове се стреми към разрешаване на жалбите в срок от 70 дни от представяне на всички документи и приемане на случая.

 

 

Полезни връзки:

 

Европейски формуляр за жалба - eu_complaint_form_en

Списък с адреси за директни жалби до авиокомпанията

Списък с контролни_органи_въздушен_превоз

Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“

Регламент 261/2004

Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати