Преди да потеглите на път за Великден

Съвети за безпроблемно пътуване

Великденските празници предстоят, а с тях освен вкусни козунаци и цветни яйца се задават и големи пътувания до различни дестинации. Дали ще вземете самолет, ще се качите на автобуса или на колата, важното е да сте добре подготвени и в добро настроение. За да избегнете непланувани ситуации при пътуване по въздух, ние от ЕПЦ България сме подготвили няколко полезни съвета.

  • Ако ще пътувате със самолет, ви съветваме да отидете по-рано на летището с цел да избегнете дългите опашки. Винаги по-добрият вариант е да сте подранили за полет, отколкото да го изпуснете поради твърде голямо забавяне на гишетата за багаж или при граничните проверки.
  • При възможност се чекирайте онлайн. Така ще спестите време и нерви от чакане на опашката. На някои от по-големите летища има и опция да използвате т.нар. fast track (бърза лента, бързо премиване). За целта обаче е необходимо да си платите допълнително.
  • За да бъдете действително добре подготвени, проверявайте периодично за актуална информация за полета ви. На сайта на летището може в реално време да откриете данни за предстоящите полети. Следете електронната си поща, защото при промяна в разписанието, авиокомпанията е длъжна да ви уведоми за това. Ако сте купили билета от посредник и не сте оставили мейл за връзка с превозвача, то информацията за евентуални промени трябва да получите именно от агенцията.
  • Проверете бордната си карта. Уверете се, че часът и датата на полета съвпадат с тези на билета ви.
  • При закъснение на полет може да имате право на компенсация, която се определя спрямо разстоянието. За подобна претенция трябва да сте кацнали в крайната точка на пътуване с повече от 3 часа от разписанието. Може сами да проверите вашите права при закъснял полет с помощта на нашия калкулатор за полети. Проверката се прави бързо и лесно. Нужно е само да въведете началната и крайната точка за вашето пътуване на английски език.

Важно! Подлежите на компенсация само, ако причината за закъснението е под контрола на авиокомпанията, а не е свързана с форсмажорни обстоятелства като лоши природни условия или рискове, свързани със сигурността на пътниците.

  • Ако сте на летището и тогава получите информация, че полетът закъснява или се отменя, авиокомпанията трябва да се погрижи за вас. След втория час на изчакване имате право на да получите храна и напитки. Някои превозвачи дават ваучери, а в други случаи пътниците могат сами да си купят сандвич и кафе, но трябва да запазят касовите бележки, за да поискат възстановяване на разходите след това. При положение, че се налага, превозвачът е длъжен да осигури и нощувка, както и превоз от и до хотела. Авиокомпанията е задължена да ви осигури необходимите грижи, дори в случай че закъснението е предизвикано от т.нар. извънредни обстоятелства.
  • Ако полетът закъснява с повече от 5 часа, то може да се откажете да пътувате. Тогава обаче губите право на грижи от страна на превозвача.
  • При загубен багаж ви съветваме веднага да отидете на гише за оплаквания. Там ще попълните протокол за липсващ куфар. Ако той не пристигне до часове или на следващия ден, следва да подадете жалба и до авиокомпанията.
  • Когато полетът закъснява или е отменен и е включен в пакетна почивка, то тогава първо трябва да се свържете с вашия туроператор за помощ и съвети.
  • Съветваме ви да се заредите с търпение и добро настроение.

ЕПЦ остава насреща и ще ви помогне при проблеми и казуси с търговци от други държави в ЕС, Исландия, Норвегия или Обединеното кралство.

 

Снимка: Pexels

Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати