Вижте как можем да помогнем при проблеми с чужди търговци!
Дни, след като бяха раздадени филмовите оскари от Американската филмова академия, и екипът на ЕПЦ България реши да представи няколко свои истории, които достойно могат да спечелят награда за успешно решени казуси. Нямаме претенции да правим изчерпателна класация - искаме само да дадем обща представа за това как работи ЕПЦ България и кога може да помогне на потребителите.
1. Полетът ми закъсня, ами сега?
Млада двойка планира пътуване до САЩ. Само 12 часа преди излитането на полета от София до Мюнхен, от където трябва да вземат самолета до САЩ, авиокомпанията отменя своя полет. След като превозвачът отказва бързо съдействие, потребителите имат два варианта - или да пропуснат дълго мечтаното пътуване до Лас Вегас, или да тръгват на път с кола към Германия. Избират второто. Успяват да хванат самолет до САЩ на следващия ден. И в същото време успяват да запазят всички важни документи, касови бележки за разходите и кореспонденцията си с авиокомпанията.
След връщането си в България мъжът се обръща към превозвача отново. Поради липса на решение, той се насочва към ЕПЦ България, за да потърси своите права.
„Служителите на ЕПЦ бяха много ангажирани и бързи и заедно с колегите им от Германия, успяха да се свържат с авиокомпанията, да преговарят с нея, след което тя изплати всички разходи по пътуването до Мюнхен“, обяснява потребителят.
2. Ужас, детето остана без дрехи и куфар!
През лятото на 2023 г. синът на семейство от България се връща от лагер в чужбина. На летището в София се оказва, че куфарите на цялата група не са качени на полета. Родителите изчакват следващия самолет и багажите на другите деца пристигат, но не и техният. Веднага отиват на гишето за загубени багажи и попълват протокол (PIR), за да имат доказателство за липсващия багаж.
Следващата стъпка е да се свържат с авиокомпанията, като попълнят и формуляра на сайта й. Провеждат и няколко телефонни разговора, за да са сигурни, че ще успеят да намерят куфара, но без резултат. Комуникацията с авиокомпанията попада в задънена улица, когато случайно научават за ЕПЦ България. Изпращат всички документи и доказателства за съдържанието на куфара, които са поискани от експерта, който работи по казуса.
„Те не само предоставиха безплатна помощ и съвети, но и участваха активно в решаването на проблема. Съвместно с партньорската им служба в Германия комуникираха с авиокомпанията. В самото начало на месец януари 2024 г., получих нов имейл от тях, в който след пожеланието "Честита нова година!", ми казаха, че нашата парична претенция за загубения куфар е уважена“, разказва майката на младежа. С помощта на ЕПЦ България фамилията получава 800 евро компенсация.
3. Счупени столове за вилата. Ами гостите къде да седят?
В подобна ситуация попада потребител, който поръчва дървени столове за двора на вилата си в Бургаския регион, като плаща близо 1000 лв. за това. Фамилията чака скъпи гости - децата си, които живеят в чужбина и дълго време на се идвали в България.
Още при пристигането на кашоните обаче, мъжът установява, че част от детайлите на столовете са счупени. Изпраща снимки на търговеца с молба да ги заменят. Кореспонденцията продължава повече от 4 месеца, но се превръща в омагьосан кръг. За да излезе от него, потребителят решава да пише до Комисията за защита на потребителите с молба за съдействие. Оттам е насочен към ЕПЦ, тъй като търговецът е в Нидерландия.
„В момента, в който ЕПЦ се зае с казуса, нещата се развиха светкавично. Представих фактите и кореспонденцията ми с търговеца с развитието до момента и благодарение на центъра, се намери решение в рамките на 2 седмици. Търговецът ме потърси лично по телефона с извинение и с предложение да възстановят 25% от сумата, което мисля, че беше адекватно, и така постигнахме взаимно съгласие“, споделя потребителят.
Ако и вие имате проблеми с търговец от друга страна в ЕС, Исландия, Норвегия или Обединеното кралство, може да ни потърсите за съдействие и съвет. Може да се свържете с нас чрез формуляра на сайта.