Едно от най-важните права, които имат потребителите, когато пазаруват в рамките на Европейския съюз, е възможността да върнат стоките, които са купени онлайн. Законът за защита на потребителите дава срок от 14 дни за това.
Важно е да се има предвид, че срокът за връщане на поръчка, направена през интернет, започва да тече от датата, на която потребителите са взели стоката си от куриера/куриерския офис. Някои търговци дават и по-дълък срок за отказ от договора, но това е тяхно фирмено решение.
Ако потребителите решат да се възползват от правото си на връщане, трябва да имат предвид, че стоката не трябва да бъде ползвана, както и че трябва да уведомят продавача за своето решение. Нашият съвет е да го направят писмено (по имейл или с попълването на формуляр), за да имат доказателство за това.
Какво още трябва да се има предвид, при връщането на стока, купена онлайн? Има ли стоки, които не могат да бъдат върнати, независимо, че са купени от електронен магазин?
Вижте нашия калкулатор за отказ от договора тук.