Eвропейското законодателство предлага защита на потребителите, когато пазаруват по онлайн от търговци на територията на ЕС. Сред най-често срещаните въпроси, които постъпват в Европейски потребителски център България от страна на потребители, са:


- Закупих продукт от чуждестранен търговец, но доставката се бави повече от 30 дни, какво да предприема?
- Поръчах конкретен продукт, но пристигна нещо съвсем различно, мога ли да подам оплакване?
- Пратката ми пристигна с липсващи елементи или повредена, имам ли право да получа парите си обратно и към кого да се обърна?
- Сайтът, от който поръчах, е на български, но прочетох, че ако желая да се възползвам от правото си на отказ от покупката, трябва да я върна в чужбина. Защо?


Европейски потребителски център България отбелязва международния Ден на безопасния интернет с тематична онлайн лекция на Соня Спасова, директор на центъра, която ще се състои на 08.02.2021 г. в 17.30ч. тук.


Участието е безплатно, добре дошли да се включат са всички, които желаят да получат информация за това какви рискове крие онлайн пазаруването и какво трябва да знае потребителят за правата и задълженията си при:


- поръчка през интернет
- отказ от онлайн покупка;
- недоставен продукт.

Още за това какво е полезно да проверим, преди да натиснем бутона "Купи", споделя  Соня Спасова, директор на ЕПЦ България в участието си по темата за фалшивите стоки в предаването "Директно" по Bulgaria ON AIR.

Изображение: Pexels.com