Денят на Европа

Над 4 млн. евро възстановени на потребителите в пандемията чрез мрежата от ЕПЦ

Потребителите все по-интензивно търсят съдействието на Мрежата от Европейски потребителски центрове по повод трансгранични проблеми. С помощта на мрежата ECC-Net са възстановени общо над 4 млн. евро от началото на пандемията към потребители за анулирани полети, затворени хотели или заради друго нарушение на правата им, свързано с Ковид 19 - например онлайн покупки, при които е имало проблеми, породени от пандемията.

Мрежата ECC-Net съдейства за връщане на сумата обратно 

Невъзможността да се пътува е неприятна, но когато това се съчетае със загубата и на средства,  щетата става още по-голяма.  Мрежата от Европейски потребителски центрове съдейства на потребители, които не успяват да постигнат споразумение с туроператора,  авиокомпанията, хотела или с търговец в друга страна от ЕС, Исландия или Норвегия.

От началото на пандемията се повтарят ситуации, в които пътуващите имат законово право на  възстановяване на сумата, но получават част от нея или не получават нищо. Или им е предложен ваучер, докато всъщност им се полага незабавно възстановяване на парите. В подобни ситуации се намесва мрежата ECC-Net, като  в близо 70% от споровете  е допринесла за успешното им извънсъдебно разрешаване в полза на потребителя.

Годината на Ковид 19 в цифри за мрежата

От март 2020 до март тази година в мрежата са постъпили 170,000 запитвания  от потребители в Европа, чиито потребителски права са били нарушени или са имали въпроси, свързани с   европейското  законодателство за защита на потребителите.

Този брой е ръст от 44 % в сравнение със същия период за предходната година. В голямата си част запитванията са свързани с туристическия сектор: отменени полети, нежелание или невъзможност за пътуване по време на пандемията, затворени хотели или анулирани пакетни почивки. 

В част от случаите са засегнати плановете не само на конкретен потребител, но и на близките му. Българка резервира двупосочни билети до Ню Йорк с германски авиопревозвач за полет в средата на 2020 г. за себе си и още четирима души.  Полетите обаче са анулирани, като потребителката настоява да си получи обратно парите, платени за билетите – около 12 хил. лв. Дамата  пише на авиокомпанията, откъдето й обещават да възстановят сумата, но това не се случва в посочения срок и последвалия нов имейл от потребителката. Тя подава оплакване към Комисията за защита на потребителите  в България. Тъй като жалбата е срещу търговец от друга страна в ЕС,  по компетентност оттам я препращат в ЕПЦ България. Изходът е успешен за потребителката след съвместната ни намеса с колегите в Германия и тя успява да получи сумата за петте билета обратно.

Мрежата ECC-Net е представена с местен център във всяка страна членка на ЕС, а също Исландия и Норвегия, и си сътрудничи с Международния потребителски център в Обединеното кралство. Мрежата от ЕПЦ предоставя информация на потребителите в Европа за правата им и предоставя безвъзмездна помощ при трансгранични проблеми. Мрежата е съфинансирана от ЕК, а в България центърът е основан към Комисията за защита на потребителите.

 

Повече информация може да видите на сайта на Европейската комисия

 

(прессъобщение)

Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати