Онлайн пазаруването продължава да бележи ръст в ЕС. С ефекта за масовите марки от рестрикциите, промените в навиците и предпочитанията, породени от пандемията, може да се очаква, че електронната търговия ще продължи да се разраства, съобщават от Евростат през февруари.

За период от една година до проучването през 2020 г. 89% от хората в ЕС на възраст между 16 и 74 години са използвали интернет, като 72% от тях са купили или поръчали продукти или услуги за лична употреба. С 4% е нараснало онлайн пазаруването спрямо 2019 г. Водещ дял бележат потребителите в Нидерландия, Дания, Германия, Швеция и Ирландия. Почти половината от интернет потребителите в България са поръчвали стока или услуга чрез глобалната мрежа. ​​​​​През 2015 г. това са били около една трета от хората, които ползват интернет.

Дрехи, обувки и аксесоари: най-честите онлайн поръчки

Дрехите, обувките и аксесоарите са стоките, които се поръчват най-често онлайн. Хората пазаруват през мрежата и услуги като стрийминг и сваляне на филми, купуват си храна, мебели и стоки за бита. Всеки четвърти от интернет потребителите купува онлайн телефон или лаптоп.

От какво се оплакват потребителите в България?

Онлайн пазаруването на вещи и принадлежности традиционно се разгръща по време на сезонни намаления и кампании и преди големи празници, но целогодишно в ЕПЦ България постъпват запитвания и оплаквания при проблем с недоставен навреме продукт, заявена рекламация или неуспешно връщане на покупка. Потребител избира и поръчва часовник от сайт на търговец в друга страна в ЕС, но когато го получава, открива, че предметът има явен дефект. Потребителят решава да върне часовника обратно и уведомява фирмата за това, като за доказателство изпраща снимка с дефекта и заявява, че ще се погрижи да върне аксесоара в непокътната опаковка. Не получава отговор и се свързва с ЕПЦ България. След съвместна работа по случая с Европейския потребителски център в страната, където е търговецът, изходът е благополучен – потребителят получава обратно парите си.

Ако сте се срещнали с проблем при онлайн пазаруване от фирма в друга страна в ЕС, Исландия, Норвегия и Обединеното кралство и опитите ви да го разрешите сами не са били успешни, свържете се с ЕПЦ България за съвет и съдействие.

За достъп до пълната статия вижте тук.

 

Photo by cottonbro from Pexels