Първата си мобилна приемна за годината екипът на ЕПЦ България организира за потребители в Карлово дни преди 15.03.,Международния ден на потребителя. Еднодневният информационен щанд бе открит на 2.03.2021 г. при спазване на здравните изисквания за безопасност, а целта му бе да запознае хората с техните права като потребители в рамките на Европейския съюз. В рамките на инициативата експертите от центъра предоставяха информационни материали и безвъзмездна консултация на посетителите. Мобилната приемна даде възможност за депозиране на жалби на място от местни граждани в случай на проблемно пазаруване от търговци в ЕС, както и в Исландия, Норвегия и Обединеното кралство.

"Задачата на инициативата ни бе да разкажем защо е нужно потребителят да знае правата си при сделка с чуждестранен търговец и на какво препоръчваме да се обръща особено внимание, когато реши да пазарува продукт от търговец в ЕС - от електроуред и козметика до самолетен билет", поясни Соня Спасова, директор на ЕПЦ България.

Тя обобщи най-честите потребителски въпроси, които продължават да постъпват в ЕПЦ България:

  • Полетът не се състоя: как да получа парите си обратно?
  • Получих продукт, несъответстващ на поръчаното: мога ли да я върна и как?
  • Планирах ваканция в чужбина, но заради пандемията не успях да замина: какви са правата ми?

Всеки потребител в страната, независимо от националността, може да се обърне към ЕПЦ България при нужда от експертен съвет или помощ, ако всички опити да разреши проблема директно с търговеца в ЕС не срещат удовлетворителен отзвук.