Вижте в какви случаи можем да ви бъдем полезни!
Поръчах си обувки онлайн, но когато пристигнаха, се оказа, че не са ми удобни. Как да ги върна, като продавачът не е от България? Кой трябва да плати за транспортните разходи? Или: Върнах поръчката, но не ми възстановяват сумата - какво да направя?
Или: Полетът ми първо беше отложен с 2 часа, а после го анулираха. Как да постъпя?
Подобни запитвания са част от всекидневието на Европейски потребителски център България. Ние можем да помогнем, ако имате проблеми с търговци от други страни в ЕС, Исландия и Норвегия. В такъв случай работим с нашите колеги от съответния център в държавата, където е регистриран продавачът.
А ето и само малка част от конкретните случаи, при които сме успели да помогнем на потребителите през 2019 година.
През юни 2018 г. български потребител купува четири броя джанти от търговец в Германия. През 2019 година установява, че джантите имат производствен дефект. Оплаква се на търговеца, за да намерят решение. От фирмата признават, че наистина има проблем с джантите, но отказват да поемат разходите по транспортирането им обратно до Германия. Потребителят подава жалба до ЕПЦ България. След успешни преговори и с помощта на нашите колеги от ЕПЦ Германия, търговецът се съгласява да възстанови на потребителя продажната цена на джантите в размер на близо 2000 евро, като дори оставя джантите на клиента.
Неочакван, но приятен подарък получава и мъж, който забравя да си вземе куфара, докато се прекачва на летището в Болоня, Италия. Двата му полета са на различни резервации и съответно авиокомпаниите не са длъжни да се погрижат и за багажа. Куфарът остава на летището в Италия непотърсен, а мъжът се прибира в България. По-късно се свързва с летището в Болоня, а оттам го насочват към една от авиокомпаниите, с които е летял. Превозвачът пък го препраща към първоначалното летище във Великобритания, от където е стартирал пътуването. От тамошното летище - към друга местна авиокомпания... В крайна сметка потребителят попада в континентален кошмар поради миг невнимание. След нашата намеса и с помощта на колегите от ЕПЦ Великобритания, куфарът е намерен, а авиокомпанията го изпраща до България.
Но да си забравиш куфара, далеч не е най-неприятното събитие, което може да ти се случи по време на пътуване. Далеч по-неприятно е, ако трябва да си на определено място в точно време, а полетът ти закъснее или дори бъде отложен. Ние успяхме да помогнем и на дама, чиито полет в края на месец юли от Нюрнберг към София е анулиран. Пътничката подава жалба към авиокомпанията, но оттам й отказват компенсация. С помощта на ЕПЦ България и ЕПЦ Унгария и, важно е да се отбележи - без никакви такси! - дамата получава обезщетение от 250 евро. Работата по случая отнема около месец и половина.
Разбира се, не може да ни потърсите за съдействие и ако имате проблеми и с друг вид транспорт, а не само въздушен. Както направи мъж, който трябва да пътува от Брашов, Румъния към Бургас, България, но автобусът му закъснява. След разговор с автобусната компания е „приятно“ изненадан, че цялото пътуване е отменено и няма други алтернативи. Пътникът все пак намира начин да се прибере у дома, но това му струва близо 50 евро. В България потребителят подава оплакване към превозвача, който решава да върне само 7 евро - сумата за билета за отменения автобус. С подкрепата на ЕПЦ България и ЕПЦ Германия, където е регистриран превозвачът, компанията променя решението си и му възстановява цялата сума по допълнителните разходи.
Ако и вие или ваши близки имат проблеми с търговец от друга страна в ЕС, Исландия или Норвегия, може да ни потърсите за безплатна помощ и съдействие като ни изпратите оплакване на www.ecc.bg
Какво ни пишат потребителите - вижте във видеото: