ECC-Net: Бъдете отговорен пътешественик!

Зеленото пътуване става все по-модерно и по-популярно сред хората, които искат да се забавляват и да откриват нови места. Една от целите е да се намали въглеродния отпечатък при летене и като цяло  да се ограничи "свръхтуризма" в някои от най-популярните кътчета по света.

А що се отнася до преживявания от висок клас, стандартът в индустрията ще бъде насочван от тенденциите за нулев отпадък и ограничаване на въглеродните емисии. Благодарение на развитието на технологиите в сектора, като използването на слънчевата енергия например, луксът вече няма да означава непременно разточителство, писа наскоро сп. Forbes.

Ние в мрежата от Европейски потребителски центрове ECC-Net сме обявили месец януари под знака на устойчивото потребление. Когато преценявате как ще пътувате, има много начини как да помогнете на околната среда и да намалите въглеродния си отпечатък. Подготвихме няколко съвета за вас! 

  • Когато е възможно, пътувайте по суша вместо с вътрешни полети. Пътуванията с автобус, влак или ферибот имат по-малко отрицателно въздействие върху природата от тези със самолет. 
  • И ако все пак ще пътувате със самолет, опитайте да резервирате полети без прекачвания. Помислете също за подобряване на вашия въглероден отпечатък с подкрепа за еко инициативи.
  • Ако не се откажете от самолета, то поне използвайте електронна бордна карта, вместо да я принтирате на хартия.
  • Кажете сбогом на полиетиленовите торбички и използвайте чанта за многократна употреба. 
  • Носете си бутилка за многократна употреба и пийте вода от чешмата, когато това е възможно. 
  • Бъдете еко! Кажете „не“ на пластмасата и изберете хотел, който мисли за околната среда и има ясна политика за нулева употреба на пластмаса.
  • Ако обаче резервирате нощувка в хотел без програма за преработка на отпадъците, насърчете ги да мислят екосъобразно. Не хвърляйте кърпата си на земята след първата употреба и използвайте стъклените чаши вместо тези от пластмаса.

 

Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати