Проучване: Неясна информация за цени и отстъпки при онлайн търговци

Проверени са 560 сайта, където се продават дрехи, обувки, компютърен софтуер или билети за спектакли

Европейската комисия и националните органи за защита на потребителите публикуват резултатите от проверката на 560 сайта за електронна търговия в целия ЕС, предлагащи голямо разнообразие от стоки, услуги и цифрово съдържание, като дрехи или обувки, компютърен софтуер или билети за спектакли. Около 60% от тези уебсайтове съдържаха нередности по отношение на правилата на ЕС за защита на потребителите, най-вече във връзка с начина на представяне на цените и на специалните оферти.

За  около една трета от проверените сайтове (31%), предлагащи отстъпки, органите за защита на потребителите предположиха, че специалните оферти не са реални, или констатираха, че начинът на изчисляване на цената след отстъпката е неясен, пише в прессъобщението на Европейската комисия.

На 211 сайта крайната цена за потребителите  е била по-висока от първоначално предложената при офертата. При проверката е установено, че 39% от тези търговци не са дали ясна информация за допълнителни такси при доставка, такси, свързани с резервацията или плащането. Според правото в ЕС търговците задължително трябва да представят цените, като включат всички допълнителни разходи и такси, а когато тези разходи не могат да бъдат изчислени предварително, то те трябва да бъдат ясно и точно обявени за потребителите.

И още нередности:

  • В 59% от проверените 560 сайта търговците не са осигурили лесно достъпна връзка към платформата за онлайн разрешаване на спорове (ОРС), нещо, което е задължително за всеки онлайн търговец в ЕС.
  • В почти една трета от сайтовете са установени неточности в информацията за правото на потребителите да върнат стока, купена онлайн. Срокът за това е 14 дни от датата на доставка. 

 

Ако имате проблем с търговец, регистриран в друга страна от ЕС, Исландия или Норвегия, можете да потърсите за съвет и помощ Европейски потребителски център.

При проблеми с търговец от България, може да се обърнете към Комисията за защита на потребителите.

 

 

Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати