Вижте как да ги избегнете!
Наближава един от най-страшните празници в годината – Хелоуин. Ако сте решили да си поръчате костюм от интернет, за да се маскирате, вижте с какви опасности може да се сблъскате и как да ги избегнете.
1. Попадате на измамник
Намерили сте си страхотен костюм на зайче от еротично списание или пък сте си харесали дрехи в мъжкарски стил тип каубой от Дивия Тексас в непознат сайт в интернет? Проверете дали на страницата е обозначен търговецът, заедно с негов адрес, имейл и телефон. Ако липсва такава подробна, но задължителна според европейското законодателство контактна информация, може би е не е добра идея да си купите костюм точно от тази фирма. Проверете и мненията на други потребители и клиенти на компанията.
2. Костюмът не е това, което очаквате
Не забравяйте златното правило „ако изглежда твърде добре, за да е истина, значи не е!“. Сравнете цените на продукта (дрехите) с цените в други сайтове. Вижте дали информацията за размера на костюма е достатъчно ясна и конкретна, за да не се окажете с панталон до коленете или обувки, които ви стискат. Прочетете повече за своето право на отказ в рамките на 14 дни тук. Проучете общите условия на фирмата, публикувани в нейния сайт, и вижте какви са правилата за връщане на костюма.
3. Не получавате костюма навреме
Хелоуин е само на 31 октомври. Уверете се, че срокът за доставка е достатъчен, за да получите костюма си навреме. Ако това не стане, имате право да откажете поръчката и да си вземете парите обратно, без да давате допълнителен срок за изпълнение на търговеца.
4. Трябва да платите мито
Намерили сте перфектния страшен костюм, но когато пристига в България, изведнъж се оказва, че трябва да платите мито, ДДС или друг данък, за да го освободите от митница. Това означава, че всъщност сайтът не е на компания в ЕС, а извън Общността. Внимание! Не всеки сайт, който има в името си .de e на германски търговец и не всеки сайт, който завършва на co.uk се намира във Великобритания.
5. Взеха ви парите и оставате без костюм
Преди да платите онлайн, уверете се, че защитната стена и антивирусният софтуер са правилно инсталирани на вашия компютър или мобилен телефон. Когато плащате, проверете дали има катинарче в полето за URL адреса и той започва с https: //). Ако сте платили с кредитна карта, а костюмът ви изобщо не пристигне, то можете да се обърнете към своята банка и да поискате да оспорите плащането и да ви върнат парите.
И все пак, в случай че и след тези съвети имате необходимост от помощ преди да купите нещо в интернет, пишете ни на имейла, намерете ни във фейсбук или се обадете на телефон 029867672.
Снимка www.pexels.com