Поръчката не е доставена навреме. Ами сега?

В повечето случаи доставката на поръчки, направени през онлайн търговец, се случва без проблеми. Но какво трябва да се направи, ако стоките не пристигнат? 
 
 
В какъв срок трябва да получа доставката?
Срокът за доставка на покупката обикновено е упоменат в сайта на електронния търговец, а често може да се намери допълнително и като уточнение при потвърждаване на поръчката. Много често фирмите от ЕС правят доставки в рамките на до седмица. В дните около Черния петък или големи разпродажби е възможно да има известно забавяне.
По закон максималният срок, в който търговецът трябва да достави стоката, е 30 дни от подаване на поръчката
Освен това търговецът е задължен да ви информира за пълната цена на стоката, включително и за разходите по доставка. Различните цени на доставката от други държави могат да бъдат оправдани и прилагани от търговците. Продавачът е отговорен и за всяка повреда на стоката до момента на доставката и получаването ѝ от потребителя.
 
 
Какво да направя, ако поръчката не пристигне? 
Ако и след изтичането на 30-те дни след поръчката, тя не пристига, може да се даде допълнителен срок за доставка към продавача. Ако и този срок изтече и поръчаното още не пристигнало, то може да прекратите договора. В случай че сте платили за покупката, то имате право да получите парите си обратно от компанията възможно най-бързо.

Търговецът ми предлага друг продукт, защото поръчаният вече го няма. Трябва ли да приема?
Нямате такова задължение. Онлайн търговецът не може да ви достави стока, различна от поръчаната, дори ако е на същата цена. Освен ако междувременно не решите, че сте съгласни с промяната.  

Поръчах маратонки от сайт на български език, но срокът за доставка е много дълъг. Защо?
Една от причините, поради което е възможно да се наложи да чакате повече от обичайното, преди да си получите маратонките, може да бъде, че стоката е поръчана от т.нар. дропшипър (дистрибутор). В този случай търговецът не разполага с продукта на склад, а го поръчва от трета страна (много често и в друг континент), който има за задача да достави стоките директно до потребителите.

 
 
Повече информация за доставката и онлайн пазаруване като цяло можете да намерите в нашата брошура.

 
Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати