Тема на месеца: Как се става еко потребител

Когато планира покупките си онлайн, обикновено потребителят се съобразява с три ключови фактора, преди да предприеме окончателния клик: какво ще купи, колко струва и кога ще го получи.


Как да не плащате повече за вещи, отколкото смятате, че е добре за бюджета ви?


Изборът на време за пазаруване онлайн често има значение за резултатът, който пристига на адреса на потребителя. Лош вариант в повечето случаи са обедната почивка, паузата, която дава светофарът на червено или импулсът да кликнем на някакъв линк от изкусителна реклама. Важно е потребителят да се увери предварително, че разполага с ясна информация за крайната цена на стоките или услугите – в тях трябва да са включени всички данъци и такси.
В случаите, когато цената не може да се калкулира предварително, все пак трябва да знаете какво ще включва тя. В крайната цена влизат всички допълнителни разходи за транспорт, доставка или пощенски такси, а ако не е възможно, трябва да ви осведомят, че е възможно да ги дължите вие. Когато е е приложимо, се посочват условията за плащане, доставка, изпълнение, датата, на която търговецът се задължава да ви достави поръчаното или да извърши услугата.

С всичката информация на разположение ще можете да планирате правилно онлайн покупката си – включително и дали не бихте се спрели на по-изгодна и ефикасна за вас алтернатива.

Държите да сте еко? Четете етикета!

  • Етикетът обобщава най-важното за естеството на това, което сте купили:
  • кой и къде го е произвел,
  • какъв е видът на продукта,
  • неговите съществени характеристики, срок на годност и условия на съхраняване.

Ако е необходимо, съдържа и указания за употреба.

Когато покупкката ви все пак стане неизползваема след време, винаги е за предпочитане да се съобразите с изискванията за разделно събиране на отпадъците. Помогнете и на децата си да свикнат със сортирането на излезлите си от употреба вещи – така ще допринесете за контролираната обработка на отпадъци и за по-чиста околна среда. За по-малко от десетилетие само у нас, само пластмасовите опаковки на пазара са достигнали през 2019 г. над 160 хил. т.

За да върнете покупката обратно

Решили сте, че не си струва да задържите часовника, който получихте вместо годежния пръстен с дискретното лого на утвърдена европейска бижутерия? Ако за вас решението да изхвърлите покупката е не само неекологично, но и нелогично от финансова гледна точка, трябва да знаете, че няма да можете да я „изпробвате“ месец-два, преди да решите окончателно. Всички потребители в ЕС имат законното право да се откажат от онлайн покупка – но в рамките на 14 дни, откакто я получат. Достатъчно е тя да не попада в сфера от изключения и да бъде върната на търговеца в срок, след като той е бил предварително информиран. Важно е да се посочи точният адрес на търговеца – така ако сте закупили комплект дрехи от онлайн магазин на известна марка в чужбина с представителство у нас, не можете да занесете покупката в софийския магазин и да я върнете там срещу парите си. Ще трябва да я изпратите на адреса в онази страна в ЕС, където е регистриран търговецът, но е възможно той да събира стоките и в склад в България – при всички случаи проверете на сайта му. Коректността ви като потребители тук не само ще ангажира търговеца с това да ви върне парите в срок, но и ще спести на градската среда изгорели газове от излишни куриерски курсове.
Вие, потребителите, трябва да знаете, че никога не е късно да си създадете тези семпли потребителски навици, чийто екологичен ефект има значение. Имате нужда от още информация за съдържанието и приложението на бъдещата ви покупка? – консултирайте се с търговеца, преди да предприемете решителния клик, както и непосредствено след като ви доставят продукта, ако е необходимо. Срокът да си получите парите за вече върната вещ е изтекъл отдавна и нямате никакво постъпление? Минаха месеци, откакто сте заявили рекламация и все още не са ви предложили ремонт или замяна? Не складирайте токсични чувства или нефункционални придобивки – свържете се с ЕПЦ България за консултация как да решите потребителския си проблем.

Изображение: Pexels.com 

Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати