Връщане на видео игри и други мобилни приложения

Как да върнем свалено вече приложение на телефона/таблета и да си получим парите?

Много потребители вече притежават умни телефони, където могат да се свалят и използват приложения от съответния пазар на устройството - Google Play, The App store, (Sony) PlayMemories Camera Apps, Samsung Galaxy Apps, Amazon Appstore и др. По-голямата част от тези приложения са безплатни, но има и много такива, които са платени - независими ("indie") игри, с характерните дълбочина на история, графика и музикален фон, професионални инструменти за обработка на снимки, видео и други материали, нишови продукти за офис или финанси, както и такива, които трудно биха се категоризирали, напр. актуално метеорологично състояние на Световния океан или помощник за по-устойчив сън. Съгласно европейските правила това "цифрово съдържание" не може да бъде върнато или по-точно, нямате право по закон да искате да върнете приложението и да ви се възстанови заплатената сума, след като веднъж вече сте го свалили на своя телефон или таблет. Това далеч не означава, че търговецът не може да го направи (или пък му е забранено)...

Правото на връщане на закупена стока е възникнало като оферта, с която търговците са се конкурирали един с друг. Днес, най-общо и грубо казано се прилага само за вещи, закупени по интернет. Цифровото съдържание няма материален носител, то не е реална вещ, но с покупката му вие придобивате права над него (за по-любознателните - особен вид лиценз). Поради тази причина закупено цифрово съдържание също може да бъде върнато, но само чрез търговците (пазарите на приложения), които го предлагат. Останалите нямат това задължение, но е във ваш интерес да се запознаете преди да изберете вашия нов телефон, на който ще ползвате тези приложения! По-долу можете да разгледате нашите напътствия кои пазари предлагат тази възможност, как да върнете приложение и да си възстановите сумата.

Внимание!

Тези правила не се прилагат при абонаменти, а при единични плащания без значение на пълно приложение или на покупка вътре в самото приложение ("in-App purchase").

1. Общо правило при всички пазари и разработчици

В профилната страница на приложението ще намерите контактите на разработчика. Опитайте да се свържете най-напред с него. Обяснете защо искате да върнете приложението - закупено е по погрешка или не е отговорило на очакванията ви или друго. Разработчиците нямат интерес от върнати продукти, но имат интерес да разберат защо не ви е харесало, за да предотвратят и други връщания. Пазарите на приложенията следят исканията за връщанията и може да премахнат приложението му, ако броят им прескочи определен праг. Не забравяйте да напишете съобщението на английски език. Ако не ви съдействат или ви откажат, можете да продължите със стъпките по-долу.

2. App Store

Ако използвате продукт на Apple (iOS, iPadOS, macOS, watchOS, tvOS), тази секция е за вас.

Apple са публикували статия с инструкции на български език ето тук: https://support.apple.com/bg-bg/HT204084

Внимание!

Решението дали да бъде одобрено Вашето искане зависи от Apple Inc., а не от разработчика на приложението. Имайте предвид, че същото може да отнеме повече от няколко дни. Решение е окончателно и не можете да правите възражения срещу него.

3. Google Play

Ако имате телефон с операционна система Android, тази част е за вас.

Google са подготвили цяла статия на български език, която можете да намерите тук: https://support.google.com/googleplay/answer/2479637?hl=bg

Най-общо казано тяхната политика позволява пълно възстановяване в рамките на 48 часа от закупеното съдържание, освен ако не е филм, песен, книга и/или друго авторско произведение. Процедурата е подробно описана тук: https://support.google.com/googleplay/answer/7205930. В случай че са минали 48 часа, ще трябва да се обърнете към разработчика.

4. Steam

Valve Corporation предлагат платформа, на която могат да се купуват видео игри. Те също са подготвили цяла статия за правото на връщане на дигитално съдържание за всички си клиенти от Европейския съюз (на английски език): https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=8620-QYAL-4516

За разлика от други пазари, тук можете да поискате да се откажете от играта и да си получите парите дори след като сте започнали да играете! Тази възможност обаче е ограничена до 2-рия час от игралното време, т.е. ако сте седели зад компютъра повече време с включена играта, ще ви откажат. Steam следят колко време сте били в играта и няма значение до кое ниво сте стигнали, дали сте още в първоначалния град или вече сте я превъртели.

Покупките в самите игри (in-App purchases), напр. на могъщи мечове или на допълнителни диаманти зависят от всяка игра. Тези, които са разработени от Valve Corporation предлагат да ги върнете до 48 часа от покупката, ако не сте ги ползвали, прехвърляли или изменяли. За всяка друга игра ще трябва да проверите какви са условията.

5. Sony PlayStation Store

Ако имате конзола PS4, препоръчваме ви да изключите автоматичните сваляния на игри. През настройки идете в System -> Automatic Downloads и махнете отметката за Application Update Files. Причината е проста - Sony дават право да връщате игра само ако не е свалена. Ако по някаква причина сте я закупили без да я искате или пък си искате парите обратно, във ваш интерес е да промените настройката още сега. Можете да се свържете и директно с тях през тази форма: https://www.playstation.com/bg-bg/get-help/contact-form/ 

Ако се отказвате от абонамент, сумата ще ви бъде възстановена само по PSN wallet, но не и по банковата ви карта. Можете да връщате и предплатени игри, но само ако не са свалени.

6. Xbox Games (Microsoft Store)

Можете да направите искане на тази страница: https://beta.support.xbox.com/help/subscriptions-billing/manage-subscriptions/digital-goods-subscriptions-refund

Всяко запитване се разглежда индивидуално и няма обявена политика по отказите.

7. Blizzard (battle.net)

Ако сте си закупили Overwatch, Diablo, StarCraft или друго заглавие на Blizzard, по-скоро няма да можете да се откажете. Все пак опитайте на тази страница като изберете съответната игра: https://eu.battle.net/support/en/

8. Samsung Galaxy Apps

Ако имате телефон от серията на Samsung Galaxy, трябва да имате предвид, че по правило закупени приложения не подлежат на връщане. Можете да се свържете със Samsung и да го поискате, но нямат такава политика. Влезте в профила на приложението в пазара и натиснете трите точки (или "More Options") -> Help -> Contact us. Не забравяйте да напишете и кратко обяснение.

9. Amazon Appstore

Ако желаете да закупите приложение от този пазар, също няма да имате право да го върнете.

10. (Sony) PlayMemories Camera Apps

Този пазар изрично не допуска искания за връщане и възстановяване на заплатени суми.

Родителски контрол

Децата нямат спирачки и е нужно да им поставите ограничения, за да не ви изненадат с допълнителни сметки!

1. Предпазител номер 1

Създайте личен профил на вашето дете на устройството, което сте му дали, т.е. нека да бъде отделен от вашия. По този начин то няма да има достъп до вашите средства. По-късно ще можете да го обвържете с вашия и да следите какво закупува и дори да одобрявате покупките, както и да ги заплащате.

За Google Play можете да намерите напътствията тук: https://support.google.com/families/answer/9055704?hl=bg

За App Store (на английски език): https://support.apple.com/en-euro/HT201304

2. Предпазител номер 2

Ако включите към профила му банкова карта, която да ползва а покупки, непременно сложете ограничения! На първо място включването на кредитна карта е най-лошият избор, тъй като детето ви ще се ползва с парите на банката ви до горната граница на картата. При дебитните този проблем не съществува, но пък може да източи месечния ви доход, ако няма дневни или други лимити, или пък не сте приложили Предпазител номер 1. Панацеята на тези тревоги е виртуалната карта, която по съществото си е отделна сметка, в която лесно, бързо и безплатно се добяват или връщат парични средство от основната ви сметка. Попитайте банката ви за повече информация.

3. Предпазител номер 3

Свържете профила на детето ви с вашия. Указанията са в Предпазител номер 1. Дори и да сте включили банкова карта към профила му, вие пак ще можете да одобрявате всяка покупка. Някои пазари позволяват и покупките да стават през вашия профил, т.е. няма нужда да включвате карта към профила на детето.

Какво да правим, ако ни откажат връщане на приложение?

Както посочихме по-горе, много малко вероятно е да си получите парите обратно, ако ви откажат веднъж. Можете да се обърнете към нашия център, но по-скоро няма да успеем да ви съдействаме и ще ви препратим към вашия адвокат.

 

 

 

 

 

 

Много потребители вече притежават умни телефони, където могат да се свалят и използват приложения от съответния пазар на устройството - Google Play, The App store, (Sony) PlayMemories Camera Apps, Samsung Galaxy Apps, Amazon Appstore и др. По-голямата част от тези приложения са безплатни, но има и много такива, които са платени - независими ("indie") игри, с характерните дълбочина на история, графика и музикален фон, професионални инструменти за обработка на снимки, видео и други материали, нишови продукти за офис или финанси, както и такива, които трудно биха се категоризирали, напр. актуално метеорологично състояние на Световния океан или помощник за по-устойчив сън. Съгласно европейските правила това "цифрово съдържание" не може да бъде върнато или по-точно, нямате право по закон да искате да върнете приложението и да ви се възстанови заплатената сума, след като веднъж вече сте го свалили на своя телефон или таблет. Това далеч не означава, че търговецът не може да го направи (или пък му е забранено)...

Правото на връщане на закупена стока е възникнало като оферта, с която търговците са се конкурирали един с друг. Днес, най-общо и грубо казано се прилага само за вещи, закупени по интернет. Цифровото съдържание няма материален носител, то не е реална вещ, но с покупката му вие придобивате права над него (за по-любознателните - особен вид лиценз). Поради тази причина закупено цифрово съдържание също може да бъде върнато, но само чрез търговците (пазарите на приложения), които го предлагат. Останалите нямат това задължение, но е във ваш интерес да се запознаете преди да изберете вашия нов телефон, на който ще ползвате тези приложения! По-долу можете да разгледате нашите напътствия кои пазари предлагат тази възможност, как да върнете приложение и да си възстановите сумата.

Внимание!

Тези правила не се прилагат при абонаменти, а при единични плащания без значение на пълно приложение или на покупка вътре в самото приложение ("in-App purchase").

1. Общо правило при всички пазари и разработчици

В профилната страница на приложението ще намерите контактите на разработчика. Опитайте да се свържете най-напред с него. Обяснете защо искате да върнете приложението - закупено е по погрешка или не е отговорило на очакванията ви или друго. Разработчиците нямат интерес от върнати продукти, но имат интерес да разберат защо не ви е харесало, за да предотвратят и други връщания. Пазарите на приложенията следят исканията за връщанията и може да премахнат приложението му, ако броят им прескочи определен праг. Не забравяйте да напишете съобщението на английски език. Ако не ви съдействат или ви откажат, можете да продължите със стъпките по-долу.

2. App Store

Ако използвате продукт на Apple (iOS, iPadOS, macOS, watchOS, tvOS), тази секция е за вас.

Apple са публикували статия с инструкции на български език ето тук: https://support.apple.com/bg-bg/HT204084

Внимание!

Решението дали да бъде одобрено Вашето искане зависи от Apple Inc., а не от разработчика на приложението. Имайте предвид, че същото може да отнеме повече от няколко дни. Решение е окончателно и не можете да правите възражения срещу него.

3. Google Play

Ако имате телефон с операционна система Android, тази част е за вас.

Google са подготвили цяла статия на български език, която можете да намерите тук: https://support.google.com/googleplay/answer/2479637?hl=bg

Най-общо казано тяхната политика позволява пълно възстановяване в рамките на 48 часа от закупеното съдържание, освен ако не е филм, песен, книга и/или друго авторско произведение. Процедурата е подробно описана тук: https://support.google.com/googleplay/answer/7205930. В случай че са минали 48 часа, ще трябва да се обърнете към разработчика.

4. Steam

Valve Corporation предлагат платформа, на която могат да се купуват видео игри. Те също са подготвили цяла статия за правото на връщане на дигитално съдържание за всички си клиенти от Европейския съюз (на английски език): https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=8620-QYAL-4516

За разлика от други пазари, тук можете да поискате да се откажете от играта и да си получите парите дори след като сте започнали да играете! Тази възможност обаче е ограничена до 2-рия час от игралното време, т.е. ако сте седели зад компютъра повече време с включена играта, ще ви откажат. Steam следят колко време сте били в играта и няма значение до кое ниво сте стигнали, дали сте още в първоначалния град или вече сте я превъртели.

Покупките в самите игри (in-App purchases), напр. на могъщи мечове или на допълнителни диаманти зависят от всяка игра. Тези, които са разработени от Valve Corporation предлагат да ги върнете до 48 часа от покупката, ако не сте ги ползвали, прехвърляли или изменяли. За всяка друга игра ще трябва да проверите какви са условията.

5. Sony PlayStation Store

Ако имате конзола PS4, препоръчваме ви да изключите автоматичните сваляния на игри. През настройки идете в System -> Automatic Downloads и махнете отметката за Application Update Files. Причината е проста - Sony дават право да връщате игра само ако не е свалена. Ако по някаква причина сте я закупили без да я искате или пък си искате парите обратно, във ваш интерес е да промените настройката още сега. Можете да се свържете и директно с тях през тази форма: https://www.playstation.com/bg-bg/get-help/contact-form/ 

Ако се отказвате от абонамент, сумата ще ви бъде възстановена само по PSN wallet, но не и по банковата ви карта. Можете да връщате и предплатени игри, но само ако не са свалени.

6. Xbox Games (Microsoft Store)

Можете да направите искане на тази страница: https://beta.support.xbox.com/help/subscriptions-billing/manage-subscriptions/digital-goods-subscriptions-refund

Всяко запитване се разглежда индивидуално и няма обявена политика по отказите.

7. Blizzard (battle.net)

Ако сте си закупили Overwatch, Diablo, StarCraft или друго заглавие на Blizzard, по-скоро няма да можете да се откажете. Все пак опитайте на тази страница като изберете съответната игра: https://eu.battle.net/support/en/

8. Samsung Galaxy Apps

Ако имате телефон от серията на Samsung Galaxy, трябва да имате предвид, че по правило закупени приложения не подлежат на връщане. Можете да се свържете със Samsung и да го поискате, но нямат такава политика. Влезте в профила на приложението в пазара и натиснете трите точки (или "More Options") -> Help -> Contact us. Не забравяйте да напишете и кратко обяснение.

9. Amazon Appstore

Ако желаете да закупите приложение от този пазар, също няма да имате право да го върнете.

10. (Sony) PlayMemories Camera Apps

Този пазар изрично не допуска искания за връщане и възстановяване на заплатени суми.

Родителски контрол

Децата нямат спирачки и е нужно да им поставите ограничения, за да не ви изненадат с допълнителни сметки!

1. Предпазител номер 1

Създайте личен профил на вашето дете на устройството, което сте му дали, т.е. нека да бъде отделен от вашия. По този начин то няма да има достъп до вашите средства. По-късно ще можете да го обвържете с вашия и да следите какво закупува и дори да одобрявате покупките, както и да ги заплащате.

За Google Play можете да намерите напътствията тук: https://support.google.com/families/answer/9055704?hl=bg

За App Store (на английски език): https://support.apple.com/en-euro/HT201304

2. Предпазител номер 2

Ако включите към профила му банкова карта, която да ползва а покупки, непременно сложете ограничения! На първо място включването на кредитна карта е най-лошият избор, тъй като детето ви ще се ползва с парите на банката ви до горната граница на картата. При дебитните този проблем не съществува, но пък може да източи месечния ви доход, ако няма дневни или други лимити, или пък не сте приложили Предпазител номер 1. Панацеята на тези тревоги е виртуалната карта, която по съществото си е отделна сметка, в която лесно, бързо и безплатно се добяват или връщат парични средство от основната ви сметка. Попитайте банката ви за повече информация.

3. Предпазител номер 3

Свържете профила на детето ви с вашия. Указанията са в Предпазител номер 1. Дори и да сте включили банкова карта към профила му, вие пак ще можете да одобрявате всяка покупка. Някои пазари позволяват и покупките да стават през вашия профил, т.е. няма нужда да включвате карта към профила на детето.

Какво да правим, ако ни откажат връщане на приложение?

Както посочихме по-горе, много малко вероятно е да си получите парите обратно, ако ви откажат веднъж. Можете да се обърнете към нашия център, но по-скоро няма да успеем да ви съдействаме и ще ви препратим към вашия адвокат.

 

 

Много потребители вече притежават умни телефони, където могат да се свалят и използват приложения от съответния пазар на устройството - Google Play, The App store, (Sony) PlayMemories Camera Apps, Samsung Galaxy Apps, Amazon Appstore и др. По-гоямата част от тези приложения са безплатни, но има и много такива, които са платени - независими ("indie") игри, с характерните дълбочина на история, графика и музикален фон, професионални инструменти за обработка на снимки, видео и други материали, нишови продукти за офис или финанси, както и такива, които трудно биха се категоризирали, напр. актуално метеорологично състояние на Световния океан или помощник за по-устойчив сън. Съгласно европейските правила това "цифрово съдържание" не може да бъде върнато или по-точно, нямате право по закон да искате да върнете приложението и да ви се възстанови заплатената сума, след като веднъж вече сте го свалили на своя телефон или таблет. Това далеч не означава, че търговецът не може да го направи (или пък му е забранено)...

Правото на връщане на закупена стока е възникнало като оферта, с която търговците са се конкурирали един с друг. Днес, най-общо и грубо казано се прилага само за вещи, закупени по интернет. Цифровото съдържание няма материален носител, то не е реална вещ, но с покупката му вие придобивате права над него (за по-любознателните - особен вид лиценз). Поради тази причина закупено цифрово съдържание също може да бъде върнато, но само чрез търговците (пазарите на приложения), които го предлагат. Останалите нямат това задължение, но е във ваш интерес да се запознаете преди да изберете вашия нов телефон, на който ще ползвате тези приложения! По-долу можете да разгледате нашите напътствия кои пазари предлагат тази възможност, как да върнете приложение и да си възстановите сумата.

Внимание!

Тези правила не се прилагат при абонаменти, а при единични плащания без значение на пълно приложение или на покупка вътре в самото приложение ("in-App purchase").

1. Общо правило при всички пазари и разработчици

В профилната страница на приложението ще намерите контактите на разработчика. Опитайте да се свържете най-напред с него. Обяснете защо искате да върнете приложението - закупено е по погрешка или не е отговорило на очакванията ви или друго. Разработчиците нямат интерес от върнати продукти, но имат интерес да разберат защо не ви е харесало, за да предотвратят и други връщания. Пазарите на приложенията следят исканията за връщанията и може да премахнат приложението му, ако броят им прескочи определен праг. Не забравяйте да напишете съобщението на английски език. Ако не ви съдействат или ви откажат, можете да продължите със стъпките по-долу.

2. App Store

Ако използвате продукт на Apple (iOS, iPadOS, macOS, watchOS, tvOS), тази секция е за вас.

Отворете пощата си, която ползвате за Apple ID. При покупка на приложение там трябва да получавате фактурите. Намерете и отворете фактурата на приложението, което искате да върнете. В него трябва да намерите бутон за подаване на сигнал "Report a problem". Следвайте инструкциите и ще стигнете поле за попълване на форма. Там трябва да изберете "I'd like to request a refund".

 

 

Внимание!

Решението дали да бъде одобрено вашето искане зависи от Apple Inc., а не от разработчика на приложението. Освен това може да отнеме повече от няколко дни. Това решение е последно и не можете да правите възражения след това.

3. Google Play

Ако имате телефон с операционна система Android, тази част е за вас.

Google са подготвили цяла статия на български език, която можете да намерите тук: https://support.google.com/googleplay/answer/2479637?hl=bg

Най-общо казано тяхната политика позволява пълно възстановяване в рамките на 48 часа от закупеното съдържание, освен ако не е филм, песен, книга и/или друго авторско произведение. Процедурата е подробно описана тук: https://support.google.com/googleplay/answer/7205930. В случай че са минали 48 часа, ще трябва да се обърнете към разработчика.

4. Steam

Valve Corporation предлагат платформа, на която могат да се закупуват видео игри. Те също са подготвили цяла статия за правото на връщане на дигитълно съдържание за всички си клиенти от Европейския съюз (на английски език): https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=8620-QYAL-4516

За разлика от други пазари, тук можете да поискате да се откажете от играта и да си получите парите дори след като сте започнали да играете! Тази възможност обаче е ограничена до 2-рия час от игралното време, т.е. ако сте седяли зад компютъра повече време с включена играта, ще ви откажат. Steam следят колко време сте били в играта и няма значение до кое ниво сте стигнали, дали сте още в първоначалния град или вече сте я превъртели.

Покупките в самите игри (in-App purchases), напр. на могъщи мечове или на допълнителни диаманти зависят от всяка игра. Тези, които са разработени от Valve Corporation предлагат да ги върнете до 48 часа от покупката, ако не сте ги ползвали, прехвърляли или изменяли. За всяка друга игра ще трябва да проверите какви са условията.

5. Sony PlayStation Store

Ако имате конзола PS4, препоръчваме ви да изключите автоматичните сваляния на игри. През настройки идете в System -> Automatic Downloads и махнете отметката за Application Update Files. Причината е проста - Sony дават право да връщате игра само ако не е свалена. Ако по някаква причина сте я закупили без да я искате или пък си искате парите обратно, във ваш интерес е да промените настройката още сега. Можете да се свържете и директно с тях през тази форма: https://www.playstation.com/bg-bg/get-help/contact-form/ 

Ако се отказвате от абонамент, сумата ще ви бъде възстановена само по PSN wallet, но не и по банковата ви карта. Можете да връщате и предплатени игри, но само ако не са свалени.

6. Xbox Games (Microsoft Store)

Можете да направите искане на тази страница: https://beta.support.xbox.com/help/subscriptions-billing/manage-subscriptions/digital-goods-subscriptions-refund

Всяко запитване се разглежда индивидуално и няма обявена политика по отказите.

7. Blizzard (battle.net)

Ако сте си закупили Overwatch, Diablo, StarCraft или друго заглавие на Blizzard, по-скоро няма да можете да се откажете. Все пак опитайте на тази страница като изберете съответната игра: https://eu.battle.net/support/en/

8. Samsung Galaxy Apps

Ако имате телефон от серията на Samsung Galaxy, трябва да имате предвид, че по правило закупени приложения не подлежат на връщане. Можете да се свържете със Samsung и да го поискате, но нямат такава политика. Влезте в профила на приложението в пазара и натиснете трите точки (или "More Options") -> Help -> Contact us. Не забравяйте да напишете и кратко обяснение.

9. Amazon Appstore

Ако желаете да закупите приложение от този пазар, също няма да имате право да го върнете.

10. (Sony) PlayMemories Camera Apps

Този пазар изрично не допуска искания за връщане и възстановяване на заплатени суми.

Родителски контрол

Децата нямат спирачки и е нужно да им поставите ограничения, за да не ви изненадат с допълнителни сметки!

1. Предпазител номер 1

Създайте личен профил на вашето дете на устройството, което сте му дали, т.е. нека да бъде отделен от вашия. По този начин то няма да има достъп до вашите средства. По-късно ще можете да го обвържете с вашия и да следите какво закупува и дори да одобрявате покупките, както и да ги заплащате.

За Google Play можете да намерите напътствията тук: https://support.google.com/families/answer/9055704?hl=bg

За App Store (на английски език): https://support.apple.com/en-euro/HT201304

2. Предпазител номер 2

Ако включите към профила му банкова карта, която да ползва а покупки, непременно сложете ограничения! На първо място включването на кредитна карта е най-лошият избор, тъй като детето ви ще се ползва с парите на банката ви до горната граница на картата. При дебитните този проблем не съществува, но пък може да източи месечния ви доход, ако няма дневни или други лимити, или пък не сте приложили Предпазител номер 1. Панацеята на тези тревоги е виртуалната карта, която по съществото си е отделна сметка, в която лесно, бързо и безплатно се добяват или връщат парични средство от основната ви сметка. Попитайте банката ви за повече информация.

3. Предпазител номер 3

Свържете профила на детето ви с вашия. Указанията са в Предпазител номер 1. Дори и да сте включили банкова карта към профила му, вие пак ще можете да одобрявате всяка покупка. Някои пазари позволяват и покупките да стават през вашия профил, т.е. няма нужда да включвате карта към профила на детето.

Какво да правим, ако ни откажат връщане на приложение?

Както посочихме по-горе, много малко вероятно е да си получите парите обратно, ако ви откажат веднъж. Можете да се обърнете към нашия център, но по-скоро няма да успеем да ви съдействаме и ще ви препратим към вашия адвокат.

Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати