Петнадесетата годишнина на мрежата от Европейски потребителски центрове ECC-Net, част от която е и ЕПЦ България, бе отбелязана под знака на пандемията от коронавирус през 2020 г.

Годината в цифри

Общо 167 833 молби за съдействие са постъпили в рамките на изминалата година към центровете в държавите от ЕС, Исландия, Норвегия и Обединеното кралство. Те са обработени от 150 специалисти в тридесетте центъра. Оплакванията и жалбите през 2020 г. са безпрецедентен рекорд в историята на мрежата, като около 37% от тях са свързани с проблеми, породени и свързани с пандемията (например отменени полети, провалени почивки, канселирани концерти и спектакли). Статистиката на мрежата показва, че 62% от всички жалби са решени успешно.

Преобладаващ дял потребителски проблеми са регистрирани от мрежата в секторите транспорт и туризъм.

Най-честите потребителски проблеми са били свързани с търговци, регистрирани в Германия, Испания, Нидерландия, Обединеното кралство, Ирландия и Франция.

От подаването на жалба до получаването на сумата: колко са чакали потребителите? 

Част от случаите са били разрешавани за рекордно краткото време от по-малко от един ден.

До решение по други жалби се е стигало за по-малко от седмица, докато средната продължителност на работата по жалбите е била около 90 дни.

Общата стойност на възстановените суми към европейските потребители (само за жалбите, където може да се направи изчисление и има отбелязана сума) през изтеклата година възлиза на над 2 млн. 300 хил. евро.

Ако потребителският ви проблем с търговец в друга страна в ЕС датира още от началото на пандемията и не сте постигнали удовлетворяващ резултат в опитите си да го разрешите сами, свържете се с нас за консултация и съдействие.