Масовото разпространение на коронавируса в различни държави доведе до различни ограничителни и превантивни мерки.

От Министерството на външните работи призовават сънародниците ни в България и чужбина да не предприемат пътувания. 

По основните сухопътни маршрути в посока България проблеми има или е невъзможно преминаването  на сухопътните граници от Италия, Австрия,  Словения, Хърватия, Унгария, Сърбия, Албания, Република Северна Македония, Румъния. Ситуацията се променя всяка минута, пише на сайта на МВнР

Обстоятелствата се променят изключително динамично, което означава, че и мерките могат да се променят и засилят в рамките дори само за няколко часа.
 
За ситуацията в съответния район, където искате да пътувате, може да се информирате от сайта на Министерство на външните работи. Важна информация може да се намери още в сайтовете на Министерство на туризма и Комисията за защита на потребителите.  Актуална информация за заболяването има на сайта на Министерство на здравеопазването
 
Вижте отговорите на въпросите, които най-често получаваме в ЕПЦ България в последните дни:
 

Авиокомпанията ме информира, че полетът ми е отменен. Какви права имам?

Тук трябва да се направи разграничение:

  • Ако авиокомпанията е отменила вашия полет, тъй като полетът няма да се изпълни заради мярка, предприета от компетентните органи, имате право на възстановяване на цената на билета или премрашрутиране, но не и на допълнителна компенсация.
  • Ако полетът е отменен поради друга причина, може и да имате право на обезщетение. 
 

Реших да откажа полет със самолет, защото в страната, където трябваше да пътувам, бяха открити нови случаи на коронавирус. Имам ли право на възстановяване?
Не. Превозвачът може да откаже да ви възстанови цялата сума за билета или да поиска да му платите определена такса.

Ако закупеният билет е невъзстановим, е препоръчително да се свържете с превозвача, който по изключение може и да даде възможност да получите сумата си обратно – в банкова сметка или под формата на ваучер за бъдещи резервации.

Част от превозвачите обаче решиха и прекратиха или намалиха полетите до определени дестинации. Затова проверявайте периодично ситуацията с Вашия полет на официалната страница на превозвача. Следете и за нов имейл в пощата си.

 

Резервирах място за почивка през онлайн платформа и сега искам да се откажа от нощувката там. Какво да направя?

Търсете гъвкави решения. Първо се свържете с хотела или собтвеника на апартамента и опитайте да уговорите отлагане на престоя си за след няколко месеца, връщане на цялата сума или част от сумата. След това се свържете и с платформата, чрез която сте направили резервация (booking.com, airbnb, expedia и т.н.), като я помолите за съдействие. Тези платформи обаче са посредници между потребителите и местата за настаняване, така че те нямат задължение да възстановяват сумата.

 

Информация за правото на отказ при пакетна почивка, вижте тук

Още информация на английски език в прикачения файл 

passengers-rights-faq Covid-19 

последна промяна 21 март 2020