Сняг на самолетната писта? Вижте правата си!

Имате ли право на компенсация?

Силен сняг, ниски температури, заледявания, мъгли... И самолетът не може да излети, а полетът закъснява или се отменя... Какви са правата на пътниците, ако не успеят да излетят от летището заради силен снеговалеж или други лоши природни условия?

В случаи, при които се налагат промени в първоначалния маршрут, авиокомпанията трябва да даде пълна информация за полета - по възможност за очакваното закъснение, както и какви са правата на пътниците.

Правата на пасажерите са същите, каквито са и при закъснял или отменен полет.

Ако заради обилен снеговалеж или заледяване самолетът не може да излети и очакваното закъснение на полета е повече от 5 часа, то тогава потребителите имат право да се откажат да пътуват. Сходна е ситуацията и ако полетът направо е отменен. В тези случаи авиокомпанията трябва да възстанови парите за билета в срок до 7 дни.

Пътниците може да изберат и да продължат да пътуват към своята крайна дестинация, макар и това да се случва със закъснение. 

Ако изберат тази опция, то авиопревозвачът трябва да им предложи друг маршрут или друг полет, като за периода на изчакване потребителите имат право на храна и напитки, както и на съответния брой нощувки в хотел и превоз до там и обратно до летището, осигурени от превозвача.

В случай че от авиокомпанията няма възможност да осигури такива нощувки, то е необходимо пътниците да пазят касови бележки и други документи за плащане, получени от мястото за настаняване, където изчакват следващия полет. След това на база на тези документи те ще може да претендират за възстановяване на изхарчената сума пред превозвача. Все пак нашият съвет е разходите за нощувки да бъдат в разумни граници.  

Възможно е авиопревозвачът да предложи и друг начин за придвижване до крайната точка – например с автобус или влак, като поеме разходите за това.

Лошите метеорологични условия се считат за извънредни обстоятелства и поради това пътниците нямат право да претендират за допълнително парично обезщетение. Авиопревозвачът обаче е задължен да оказва грижи към пътниците при всеки проблем с полет, независимо от причината за това.


На сайта на Европейски потребителски център има калкулатор, където пътниците могат да проверят своите права.
Ако считат, че правата им са нарушени, то потребителите могат да се обърнат с жалба към авиокомпанията. Тя трябва да отговори до 6 седмици. В случай че пътниците не са доволни от този отговор и превозвачът е от друга страна в ЕС, Исландия, Норвегия или Обединеното кралство, то могат да подадат сигнал и към  Европейски потребителски център. Нашата помощ и съдействие са напълно безплатни!

Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати