Пътниците имат права, дори когато самолетът не може да излети от летището заради силен снеговалеж или мъгла.
Пътниците имат права, дори когато самолетът не може да излети от летището заради силен снеговалеж или мъгла.
В този случай авиокомпанията трябва да даде пълна информация за полета и за проблема, а правата на пасажерите са същите, каквито са и при закъснял или отменен полет.
Ако очакваното закъснение е повече от 5 часа или полетът е направо отменен, имате право да се откажете да пътувате и авиокомпанията трябва да ви възстанови парите за билета, като това трябва да стане до седмица.
Може да изберете и да продължите да пътувате, като авиопревозвачът трябва да ви предложи друг маршрут или друг полет, а за периода на изчакване имате право на храна и напитки, както и на съответния брой безплатни нощувки в хотел (както и транспорт от и до него) до часа на излитането.
Лошите метеорологични условия се считат за извънредни обстоятелства и поради това нямате право на допълнително парично обезщетение. Авиопревозвачът обаче е задължен да оказва грижи към пътниците при всеки проблем с полет, независимо от причината за това.