Силен снеговалеж? Вижте какви са вашите права

Десетки българи бяха свалени от нискотарифна авиокомпания на румънското летище Тимишоара, вместо в Пловдив. Част от тях избрали да тръгнат към България с автобус, а друга част останала в Румъния.
Какви са правата на пътниците при лоши атмосферни условия като силен снеговалеж?

В случаи, при които се налагат промени в първоначалния маршрут, авиокомпанията трябва да даде пълна информация за полета и за проблема. Правата на пасажерите са същите, каквито са и при закъснял или отменен полет.

Ако заради обилния сняг самолетът не може да излети и очакваното закъснение на полета е повече от 5 часа или полетът направо е отменен, то тогава потребителите имат право да се откажат да пътуват. В такъв случай авиокомпанията трябва да им възстанови парите за билета в срок до 7 дни.

Пътниците може да изберат и да продължат да пътуват, макар и със закъснение.  Тогава авиопревозвачът трябва да им предложи друг маршрут или друг полет, а за периода на изчакване потребителите имат право на храна и напитки, както и на съответния брой безплатни нощувки в хотел (както и транспорт от и до него) до часа на излитането. Възможно е авиопревозвачът да предложи и друг начин за придвижване до крайната точка – например с автобус или влак, като поеме разходите за това.

Лошите метеорологични условия се считат за извънредни обстоятелства и поради това пътниците нямат право да претендират за допълнително парично обезщетение. Авиопревозвачът обаче е задължен да оказва грижи към пътниците при всеки проблем с полет, независимо от причината за това.


Всеки пътник може сам да провери своите права в специалния калкулатор на сайта на Европейски потребителски център България. 
Ако считате, че правата им са нарушени, потребителите могат да се обърнат с жалба към авиокомпанията. Тя трябва да отговори до 6 седмици. В случай че пътниците не са доволни от този отговор и превозвачът е регистриран в друга страна от ЕС, Исландия, Норвегия или Обединеното кралство, то могат да подадат сигнал и към  Европейски потребителски център. Нашата помощ и съдействие са напълно безплатни!


 


  
Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати