Вижте как семейство получи 1700 евро обезщетение
Тричленно семейство планува почивка във Франция. Билетите за полета от София към Париж са купени, багажът е стегнат и фамилията вече е на летището. Минути преди насроченото време, в което самолетът трябва да потегли, полетът е отменен. Пътниците не получават предварително предупреждение от страна на авиокомпанията, а на пръв поглед основателна причина за отменянето на полета няма. Плановете за почивката се променят и трябва да се търси решение и за промени в резервацията за хотел…
Но историята не свършва до тук. Семейството решава да се свърже с авиокомпанията и да потърси правата си в създалата се ситуация. Според Регламент 261 авиокомпанията е длъжна да предостави избор между премаршрутиране възможно най-скоро или в по-късен момент или като трета опция - връщане на сумите по неизползвания самолетен билет.
Освен това, когато причината за отмяната на полета не е предизвикана от форсмажорни обстоятелства, пътниците могат да се възползват и от компенсация. Нейният размер зависи от времето за уведомяване на отмяната на полета, както и от разстоянието на маршрута в километри. В случая полетът между София и Париж е на разстояние между 1 500 и 3 500 км и сумата на компенсацията възлиза на 400 евро.
Семейството завежда дело срещу авиокомпанията посредством Европейската процедура за искове с малък материален интерес с цел да получи въпросната допълнителна компенсация. Тази процедура дава възможност за предявяване на иск срещу друга фирма от друга страна в ЕС, без Дания. Предимствата и са, че е доста по-кратка, бърза и извънсъдебна, като може да се завеждат искове в размер до 5000 евро. Повече за процедурата може да прочетете тук.
След като резултатът от заведената процедура е в полза на семейството, мъжът се свърза с ЕПЦ България, за да получи съдействие и да получи парите, без да е необходимо да се плащат допълнителни разходи за съдебно изпълнение. След усърдна работа от страна на екипа ни, както и на колегите ни от ЕПЦ Франция, тричленното семейство получава обезщетение за отменения полет в размер на 1700 евро, от които 1200 евро компенсация за отменения полет за всеки от тях, 100 евро лихва и 400 евро разноски.
Съвети към потребителите при отложен полет
Ако и вашият полет е бил отменен неочаквано и в последния момент, ви съветваме да следвате следните стъпки:
- Запазете всички документи. Не изхвърляйте билетите и бордните си карти. Съхранявайте кореспонденцията с авиокомпанията или фирмата, чрез която сте резервирали полета си.
- Първо се свържете с авиокомпанията, осъществяваща маршрута. Опишете казуса си и прикачете всички нужни документи. Линк към формулярите за оплакване към авиопревозвачите в ЕС, може да намерите тук
- При липса на отговор от търговеца повече от месец, не се колебайте да се свържете с нас. Ние ще направим всичко възможно, за да разрешим създалото се неудобство.
- Ако живеете в друга страна от Европейския съюз, можете да се свържете с останалите Европейски потребителски центрове в мрежата ни.