Мерките срещу разпространението и пораженията от COVID-19 наложиха ефективни промени в начина, по който работи транспортът.
Преносът на жизненоважно оборудване и лекарства по въздух се оказа една от критичните точки в борбата срещу пандемията, твърдят от Международната асоциация за въздушен транспорт.
Промените в цифри
С възникването на пандемията отменените пътнически полети във всички региони са 4, 5 милиона.
Повече от 100 са превозвачите, извършили товарни операции, като са трансформирали пътнически самолети в операции само за превоз. Целта е да се обезпечи доставянето на лични предпазни средства, респиратори, вентилатори, медицинско оборудване и медикаменти.
По данни на Eurocontrol за общия трафик в Европа през юни, съпоставени със същия период през 2019 г., полетите са намалели с близо 80%. У нас: самолетодвиженията през май са намалели с над 70%, отчитат от летище София .
Какво следва да имат предвид пътниците в България
Глобалните промени в организацията на въздушния транспорт засягат пряко потребителите в България. Над 200 са жалбите от потребители в страната, постъпили в Европейския потребителски център – България от март. Сред най често задаваните въпроси, по които предлагаме безплатна помощ, са:
- Какви са правата ни при неизползван самолетен билет?
- За какво можем да настояваме, ако авиокомпанията промени нашия полет за друга дата?
- Можем ли да разчитаме да ни бъдат осигурени хотел и храна, докато авиопревозвачът ни осигури място в друг полет?
- Какво трябва да имаме предвид, ако предпочетем да ни бъде възстановена
цената на билета?
Поради различията в казусите и проблемите, които срещат пътниците, екипът на ЕПЦ България е насреща за индивидуална консултация на www.ecc.bg.