Мерките срещу разпространението и пораженията от COVID-19 наложиха ефективни промени в начина, по който работи транспортът

Преносът на жизненоважно оборудване и лекарства по въздух се оказа една от критичните точки в борбата срещу пандемията, твърдят от Международната асоциация за въздушен транспорт.

Промените в цифри

С възникването на пандемията отменените пътнически полети във всички региони са 4, 5 милиона.

Повече от 100 са превозвачите, извършили товарни операции, като са трансформирали пътнически самолети в операции само за превоз. Целта е да се обезпечи доставянето на лични предпазни средства,  респиратори, вентилатори, медицинско оборудване и медикаменти.

По данни на Eurocontrol за общия трафик в Европа през юни, съпоставени със същия период през 2019 г., полетите са намалели с близо 80%. У нас: самолетодвиженията през май са намалели с над 70%, отчитат от летище София .

Какво следва да имат предвид пътниците в България

Глобалните промени в организацията на въздушния транспорт засягат пряко потребителите в България. Над 200 са жалбите от потребители в страната, постъпили в Европейския потребителски център – България от март. Сред най-често задаваните въпроси, по които предлагаме безплатна помощ, са:

- Какви са правата ни при неизползван самолетен билет?
- За какво можем да настояваме, ако авиокомпанията промени нашия полет за друга дата?
- Можем ли да разчитаме да ни бъдат осигурени хотел и храна, докато авиопревозвачът ни осигури място в друг полет?
- Какво трябва да имаме предвид, ако предпочетем да ни бъде възстановена
цената на билета?

Поради различията в казусите и проблемите, които срещат пътниците, екипът на ЕПЦ България е насреща за индивидуална консултация на www.ecc.bg