Кампанията започва във Варна, а през август продължава в района на Бургас

Екип на Европейски потребителски център България стартира традиционната си лятна информационна кампания за правата на потребителите в Европейския съюз. Тя започва на 21 юли с приемна на открито във Варна. В кампанията ще се включат и представители на Комисията за защита на потребителите, към която функционира ЕПЦ България.
В рамките на инициативата се открива информационен щанд за потребители в Морската градина на Варна на 21 и 23 юли в 16.30 ч. На 22 юли, сряда, от 10 ч. ще бъдем на разположение на пътниците на място на Автогарата във Варна.

Какво ще научат посетителите

  • Какви са правата ви, ако полетът ви е отменен?
  • Как да постъпите, ако багажът ви е загубен при полет в чужбина - или е забавен и не пристигне заедно с вас в крайната дестинация?
  • Спестявали сте за марков бански костюм от чуждестранен сайт, а това, което сте получили, ви е разочаровало - или не сте го получили изобщо?
  • Възнамерявате да наемете кола по Интернет - и искате да знаете какви са правата ви, ако го направите и размислите?
  • Бяхте коректен потребител, и все пак проблемът е налице: в кои случаи можете да се обърнете директно към ЕПЦ България?

"Много от въпросите, по които целогодишно постъпват сигнали в ЕПЦ България, наистина са свързани с проблеми при пазаруване или пътувания в чужбина. За да бъде полезен с консултации и съвети за правата на потребителите, екипът на ЕПЦ България периодично организира изнесени информационни щандове на различни места из цялата страна", пояснява Соня Спасова, директор на центъра. Тя благодари на Община Варна и автогарата в града за съдействието, което традиционно ни оказват.
През юли правата на пътниците са фокусът в рамките на кампанията по случай 15-тата годишнина на мрежата на Европейските потребителски центрове ECC-Net. Експерти от екипа ни гостуват в морската столица със съвети при пътуване в чужбина и всички други въпроси, които могат да възникнат, ако сте физическо лице, а търговец в друга страна-членка на ЕС постъпи некоректно с вас.

С какво ви ангажира консултацията с нас?

Посещението на информационния ни щанд, както и всички други форми на консултиране с ЕПЦ България - по телефона или имейл адреса на центъра, са напълно безплатни. Ако имате конкретен проблем с чужд търговец, може да подадете и жалба на място на изнесения офис.

Трябва ли да спазвате дистанция предвид епидемиологичната обстановка?

Информационният щанд е организиран на открито и можем да предложим дезинфекциращ гел за ръце. Ще вземем мерки да спазваме физическа дистанция и ще отделим индивидуално време на всеки посетител - целта е да няма струпване на хора.

 

 

Къде още можете да посетите информационния ни щанд?

След Варна кампанията продължава в Бургас и района на 12 август. Информацията за точните места ще бъде актуализирана на сайта на ЕПЦ България.

В случай че се нуждаете от индивидуална консултация по проблем с чуждестранен търговец от ЕС, Исландия, Норвегия или Обединеното кралство, може междувременно да се обърнете за съдействие към ЕПЦ България.