Денят на Европа 2020 и потребителите

Мрежата ECC-Net записа най-натоварения месец за 15 години

Денят на Европа, 9 май, тази година е засенчен от световната пандемия от COVID-19. В Мрежата на Европейските потребителски центрове (ECC-Net) знаем, че потребителите изпитват още по-голяма необходимост от полезна информация и съдействие. И доказателство за това е, че получаваме все повече и повече запитвания и жалби.

Най-натовареният месец

Какво да правя, ако не искам да използвам билета си за самолет до Лондон? Мога ли да променя своята резервация за хотел в Италия? Ще ми върнат ли парите за езиковия лагер в Австрия? Това са само част от многобройните въпроси и оплаквания, които получаваме в Европейски потребителски център България всеки ден.

От началото на февруари в мрежата ECC-Net броят на жалбите и оплакванията, във връзка с кризата с COVID-19, се увеличи чувствително. През април в нашите 30 центъра в ЕС, Исландия, Норвегия и Великобритания получихме над 17 600 запитвания и жалби. Това е почти два пъти повече, отколкото през същия  месец на миналата година.

Един от последните примери на успешно решен случай с помощта на мрежата от Европейски потребителски центрове, се отнася за двама потребители – брат и сестра от България. Те купуват туристически пакет (екскурзия с автобус в Испания и Италия) от австрийска туристическа агенция. Пътуването е планирано отдавна, а потребителите плащат половината от сумата (400 евро) в началото на месец февруари. С настъпването на пандемията двамата решават да се откажат от екскурзията, но търговецът иска да задържи платената сума като неустойка. С намесата на ЕПЦ България и колегите от ЕПЦ Австрия парите са възстановени.

Офисите на ECC-Net  са затрупани и с жалби, свързани с отменени полети от страна на различни авиокомпании. Призоваваме потребителите да бъдат търпеливи и да изчакат отговора от страна на превозвача, преди да се обърнат към нас, съветва Соня Спасова, директор на ЕПЦ България. 

15 години опит

Тази година е различна за ECC-Net не само заради кризата с коронавируса. Причината е, че през 2020 г. Мрежата отбелязва своята 15-годишнина. В мрежата работят над 150 експерти и юристи с дългогодишен опит. В България Европейски потребителски център е част от Комисията за защита на потребителите, като е създаден в началото на 2008 година.

 

 

(прессъобщение)

Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати