Проблем с доставката?

Вариантите са няколко, ето как да се справите

Избрахте, поръчахте и дори платихте коледните подаръци, оставаше само да ги изчакате да пристигнат, за да ги опаковате и зарадвате близките си? Понякога реалността се разминава се плановете.

  • Пратката така и не пристига;
  • Получавате друг продукт, а не този, който сте поръчали;
  • Поръчката се оказва повредена;

Възможните проблеми след успешна онлайн поръчка са няколко, ето какво трябва да знаете:

Закъсняла или липсваща доставка 

Самата доставка на продукт, поръчан по интернет, трябва да бъде завършена в срока, уговорен с потребителя. Ако не е уговорено друго, доставката трябва да бъде направена  не по-късно от 30 дни от покупката. Ако това не се случи, можете да договорите известно удължение. Ако отново не получите поръчания продукт, имате право да се откажете от него и да получите парите си обратно. Старайте се да комуникирате с търговеца по имейл и винаги пазете копие от тази комуникация.

Ако сте получили сгрешен продукт

Навярно вече ви се е случвало да отворите пратката и да установите, че са ви изпратили друг  продукт, а не този, който сте си поръчали. Необходимо е да имате предвид, че в ситуация като тази имате пълното право да настоявате за замяна - за сметка на търговеца. Ако замяната не е възможна заради изчерпана наличност или има опасност продуктът да не ви бъде доставен в разумен срок? Поискайте поръчката да бъде анулирана, а заплатената сума – възстановена, включително и разходите за доставка.

Получили сте повреден телефон, часовник или дамска чанта?

Търговецът носи отговорност за всяка повреда в периода на доставката на вашата онлайн покупка. Дори и когато причината е в транспортирането й.

Доставката е приета? В такъв случай търговецът престава да носи отговорност. Ако продуктът е приет от вас или човек, който е упълномощен от вас, това означава, че нямате възражения към вида на продукта. И ако откриете в последствие драскотини, петна или пукнатини по телефона, дрехите или обувките, ще бъде трудно да докажете, че не сте виновни вие.  

Как да избегнете неприятните изненади?

Незабавно проверете пратката в присъствието на куриера. Ако забележите, че опаковката е деформирана, а кашонът разкъсан – бъдете особено внимателни. В случай че установите  дефект – пукнатина, счупена закопчалка, разместена стрелкичка на часовника например -  откажете да  приемете продукта. Можете да го вземете, но със забележки - отразете коментара си върху разписката или в протокола задължително пред куриера. Снимайте повредата. Пишете на търговеца, без да отлагате, и поискайте да ви възстановят парите.

Как да върнете пратката?

Три въпроса, които да си зададете:

  1. Навреме ли сте го решили?

14 - 14 - 14 е правилото, което да имате предвид. Ако прецените, че ще се откажете от покупка, направена по интернет, имате 14 дни след получаването й, в които трябва да уведомите търговеца за намерението си. До 14 дни след като го направите, трябва да върнете покупката обратно. Търговецът има също 14 дни, откакто сте го уведомили, за да ви върне парите. В някои случаи обаче това може да се забави, докато той се увери, че продуктът е върнат, без да има щети и следи от използване по него.

    2. Това ли е адресът?

Някои онлайн търговци изискват потребителят да се свърже с тях предварително и да изчака отговор, други изпращат куриер, за да вземе нежеланата стока, а за трети е достатъчно само да ги информирате за вашето решение. Възможно е да има специфични правила за връщане, с които е добре  да се съобразите. Потърсете тази информация на сайта на продавача. Не е изключено пощенският адрес за връщане на покупката на търговеца да не съвпада с този, който виждате в раздел "Контакти". Дори и да сте комуникирали с продавача на български език, е възможно той да поиска да върнете пратката в чужбина, ако фирмата е регистрирана в друга държава. Ако не прояви ангажимент да прибере пратката сам, изберете сигурен начин за транспортирането й, опаковайте я добре и запазете доказателствата за този разход. За ваше спокойствие, направете и снимки.

    3. Подлежи ли на връщане или замяна продукта ми?

Ако сте поръчали бански костюм или козметика, много е възможно да ви бъде отказана замяна или връщане - заради хигиенни съображения. Някои интернет търговци все пак допускат изключения. Препоръчително е да се запознаете с условията на сайта предварително.

При проблем с пазаруване от чуждестранен търговец, свържете се с ЕПЦ България. Достатъчно е да сте в България, търговецът - в друга страна членка на ЕС, Исландия, Норвегия или Обединеното кралство и опитите ви да уредите проблема директно с търговеца да са били безуспешни.

Още по темата може да чуете и в коментара на Соня Спасова за новините на NOVA.

 (прессъобщение)

Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати