Европейски потребителски център в България съдейства на физически лица при спорове с търговци в ЕС от 2008 г.

Полетът ви до Милано е отменен? Несесерът, който носехте за подарък от парижкото летище, се оказа съсипан? Резервирахте хотелска стая с изглед към плажа, но вместо това се озовахте насред ремонт? Откакто е създадена, Мрежата от Европейски потребителски центрове ECC-Net е помогнала на над един милион потребители в ситуации като тези. Повече от 90 000 души пък са потърсили съдействие само от началото на пандемията от Ковид 19 от експертите на центровете в ЕС, Исландия, Норвегия и Обединеното кралство.

На 20.11.2020 г. мрежата ECC-Net отбелязва своята 15-та годишнина с нов уебсайт, доклад и поглед в перспектива. В последните 12 години от тях част от мрежата е и Европейски потребителски център България.

Днес годишнината ще бъде отбелязана с онлайн събитие, в което ще се включи комисарят по въпросите на правосъдието и потребителите Дидие Рейндерс. То дава повод да се обобщи постигнатото по отношение на защитата на потребителските права и да се обсъди бъдещето развитие на тази сфера в Европа. Годишнината съвпада и със старта на новата програма за потребителите, която очертава приоритетите на Европейската комисия спрямо потребителската политика за следващите 5 години. Виртуалното отбелязване на рождения ден на мрежата ECC-Net събира ключови заинтересовани страни - официални лица от ЕК, потребителски институции, журналисти и представители на академичната общност.

Важна характеристика на потребителското сътрудничество в ЕС

Комисар Дидие Рейнердс отправи пожеланията си за рождения ден на мрежата ECC-Net с коментар: „Убеден съм, че Мрежата от Европейски потребителски центрове с практическата си подкрепа към потребителите ще продължи да бъде съществена характеристика на потребителското сътрудничество в ЕС“.

Общ сайт за мрежата

На 21.11.2020 г. стартира общият сайт на мрежата ECC-Net www.eccnet.eu. Посетителите му ще се запознаят с доклада за важните етапи в развитието й и с постигнатото в последните 15 години.

Специално внимание е обърнато на услугите и помощта, които предлагаме на потребителите в цифровия свят, както и за насърчаване на устойчивото потребление.

Мрежата ECC-Net е нашето голямо семейство. В ЕПЦ България имаме безценната възможност да взимаме най-доброто от опита на колегите ни в полза на потребителите тук“, споделя Соня Спасова, директор на българския център.

Мрежата ECC-Net работи в тясно сътрудничество с представители на бизнеса и други институции от публичния сектор. Във фокуса й ще продължат да бъдат потребностите на потребителите в контекста на приемането и прилагането на политики в тази сфера. Тя ще продължи активната си работа по популяризирането на Европейската Зелена сделка и дигиталната трансформация.

Контекст

Мрежата ECC-Net е представена с местен център във всяка страна членка на ЕС, Исландия, Норвегия и Обединеното кралство. Те предоставят информация за правата на потребителите и съдействат без такса в трансгранични спорове с търговци.