2023 година: Над 206 000 евро върнати на потребителите

Над 206 000 евро е сумата, която петчленният екип на ЕПЦ България е успял да възстанови или да извоюва като компенсация за потребителите през 2023 г. Реалната икономическа полза със сигурност е още по-голяма, защото с превантивна информация и съвети сме успели да спестим пари, време и усилия на много хора. Нашата помощ е фокусирана върху трансгранични потребителски проблеми с търговци от други страни в ЕС, Исландия или Норвегия.

ЕПЦ България е част от мрежата ECC-Net и работи общо с още 29 центъра, за да помага при закъснели или отложени полети, при загубени багажи на летището или при проблеми с онлайн поръчки. Ние можем да съдействаме на туристите, които имат проблеми с места за настаняване зад граница или с компании за наем на коли. Към нас може да се обръщат и потребители, на които им се развалят уредите, купени от чужди търговци в ЕС, или не успяват да спрат абонаментите си за онлайн услуги. Понякога хората ни търсят, защото получават спам в имейлите си, въпреки че са се отказвали многократно според указанията на търговеца. Друг път потребителите очакват съдействие от нас, защото не могат да се свържат с продавача или просто се нуждаят от малко напътствие, за да продължат сами преговорите за решаване на казуса. В трети случаи са обидени на отношението на търговеца и искат той просто да им се извини. Такава помощ обаче няма как да бъде оценена в пари.

През 2023 г. екипът на ЕПЦ България, който се състои от 5 дами, е разгледал близо 2700 оплаквания, жалби и сигнали. Често в един казус има проблем, засягащ повече от един човек и когато успеем да помогнем, в действителност успяваме да съдействаме на цялата фамилия или компания от приятели.  

Статистиката ни показва, че в близо 62% от жалбите сме успели да постигнем решение, което удовлетворява потребителите. В другите случаи търговците не са се съгласили да предложат решение, имали са тежки финансови проблеми, включително и несъстоятелност или изцяло са отказали да участват в доброволните преговори, които ние осъществяваме. 

Анализът на обратната връзка, която сме получили от потребителите сочи, че над 91% от хората, които са участвали в нашата анкета, са удовлетворени от съдействието, което им е оказано от служителите на на ЕПЦ България.

Работата по жалбите обаче далеч не изчерпва задълженията на екипа на ЕПЦ България. През миналата година проведохме различни информационни кампании онлайн и на различни места из страната, като освен това изнасяхме лекции пред студенти и ученици и онлайн търговци. Целта е да даваме превантивна информация и да бъдем от полза на потребителите, преди да стигнат до проблеми с търговците.

ЕПЦ България е съфинансиран от Европейската комисия, а у нас функционира към Комисията за защита на потребителите.

Още за онези неща, които свършихме през 2023 г., може да видите в нашия отчет.

Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати