Кои са актуалните проблеми на потребители при пазаруване и пътувания в чужбина, по които работим в ЕПЦ България шести месец след началото на пандемията?
- Какво трябва да знаете за правата си, ако районът, където е резервацията ви, се оказва недостъпен? Или полетът е бил отменен? Или, напротив, състоял се е, но вие сами сте променили първоначалните си планове?
- Пазарували сте онлайн от чуждестранен уебсайт, а се оказва, че сте получили не това, което сте очаквали, или пратката така и не е пристигнала?
- Посрещнали сте колеги от чужбина, които са закъснели за важна делова среща по Черноморието?
- Към кого можете да се обърнете за помощ и консултация при всички подобни ситуации?
С полезна информация по подобни потребителски въпроси се проведе традиционната лятна кампания на ЕПЦ България в някои от най-големите ни морски градове и курорти. В рамките на инициативата последователно организирахме информационни приемни на открито във Варна и Бургас, както и на автогарите там, бяхме в Приморско и на Къмпинг Градина. Много от хората, които дойдоха на откритите ни информационни щандове, споделиха личен опит при несъстояло се пътуване или затруднения при онлайн пазаруване в чужбина.
Ето какво съветвахме най-често:
Провален полет
Ако сте резервирали полет и от авиокомпанията ви уведомят, че той се отменя, опериращият въздушен превозвач трябва да ви предложи възстановяване на сумата или пренасочване – при първа възможност или на по-късна дата. Ако решите да се откажете от полета, подобен избор не ви се полага по право, а зависи от вида на билета, който сте купили или може да се наложи да платите допълнителна такса. Винаги е препоръчително да съхранявате копия от документите си за полета – от момента, в който направите резервацията до последния имейл от авиопревозвача.
Полетът е протекъл гладко – но не и настаняването ви?
Важно е как точно е била направена една резервация. Когато сте я направили лично, важат условията за резервация и дали съществува възможност за безплатно анулиране или възстановяване на сумата в срок. Ако сте предпочели да се обърнете към туроператор, в този случай важат условията в договора с него.
По тези и подобни въпроси екипът на ЕПЦ България консултира индивидуално всички посетители в откритите приемни. На брифинг за медиите в Бургас г-жа Соня Спасова, директор на центъра, обобщи с конкретни примери положителните резултати от намесата на ЕПЦ България в трансгранични потребителски спорове.
Офисът на ЕПЦ България в София е отворен за потребители, а информационните срещи извън столицата ще продължат и през есента, съобразени с актуалната епидемиологична обстановка и съответните разпоредби.
Може да видите повече тук, тук и тук.
Снимка: Николай Недев