Потребителски проблем? Няма проблем.

ЕПЦ България с мобилни щандове по Черноморието

Екипът на ЕПЦ България организира поредица еднодневни мобилни приемни за потребители и търговци на открито. Между 19 и 23 юли приемната ни ще очаква жителите и гостите на Бургас и Созопол с полезна информация за потребителските права при пазаруване от търговци в ЕС. В рамките на кампанията са планирани информационни щандове на пристанището и автогара Юг в Бургас, където посетителите ще могат да се запознаят с правата си при пътуване по суша и море, както и при пазаруване от търговци в ЕС. Ще се възползват от консултация със специалисти с богат опит в потребителската защита. Ще имат възможност да подават на място оплаквания към търговци в други страни в ЕС, Исландия, Норвегия и Обединеното кралство. Ще представим полезни акценти в сферата на добрите търговски практики в ЕС и ще запознаем посетителите с правата на потребителя при пазаруване, наемане на кола, резервиране на самолетни билети и ваканция в чужбина.

Трите типични потребителски въпроса, които постъпват при нас от началото на летния сезон:

  • „Удължиха ваучера ми, който получих за анулиран полет. Мога ли да получа парите си?“
  • „Имам резервация в чужбина. Мога ли да я анулирам безплатно?“
  • „Поръчах продукт онлайн, но така и не го получих. Как да постъпя?“

 

Преди време семейство решава да си подари пътуване до о. Крит и резервира полет с отиване и връщане до южната съседка. След време обаче авиокомпанията отменя полета и семейството посочва, че желае заплатената сума за билетите да им бъде възстановена. Получават ваучер в размер на дължимата сума. Свързват се с нас и споделяме случая с колегите в Ирландия. Сумата от над 500 евро е възстановена благополучно. „В част от случаите, за чието успешно извънсъдебно разрешаване също се борим, проблемът не надхвърля 10-15 евро – сгрешена пратка с дрехи или дефектен сешоар например. Ако сме преценили, че потребителят е в правото си по закон, но се колебае как да постъпи и в какви срокове трябва да го направи или среща отказ от страна на търговеца, насреща сме ние – и стойността на претенцията няма никакво значение.“, пояснява Соня Спасова, директор на ЕПЦ България.

ЕПЦ България помага не само на българските потребители

Всеки потребител в страната, независимо откъде е, може да потърси безплатно съдействие от ЕПЦ България при проблем с търговец в друга страна членка - достатъчно е да е бил засегнат като физическо лице и да не е успял да разреши проблема сам.

График на информационните щандове можете да видите на сайта на ЕПЦ България.

Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати