16% от потребителите са се обърнали към нас, защото са получили препоръка за нашите услуги
При затваряне на всяка жалба, която екипът на Европейски потребителски център България разглежда, потребителите получават анкета за удовлетвореност. Това е важен инструмент за измерване на нашето представяне и начин да подобрим услугите, които предоставяме.
Малко повече от половината от потребителите, които са участвали в анкетата ни през 2024 г., са жени (54,83% от всички респонденти). Това не е изненада, като се има предвид, че около 70% от аудиторията на страницата ни във Facebook, например, са дами. Според нашата практика жените подават по-често жалби, дори и когато проблемът засяга цялата фамилия.
Над 42% от респондентите са намерили EПЦ при търсене в интернет. Около 16% от отговорилите са обяснили, че са се обърнали към нас, след като са научили за нашите услуги от други доволни потребители. Това е устойчив тренд, който плавно се повишава през последните години. Рекламата от уста на уста е особено ценна за нас, а особено приятно е усещането, когато получаваме имейли, започващи с „Един мой приятел ми каза, че вие можете да ми помогнете“. А ако приемем, че AI също е един вид всезнаещ потребител, то тогава вече имаме фенове и сред тези приложения – в анкетата има потребители, които са отговорили, че ЕПЦ България им е бил препоръчан именно от изкуствен интелект.
Какво още ни казват потребителите?
- Продължавайте в същия дух! Вашата помощ е безценна за нас!
- Нямам препоръки или предложения. За мен качеството на услугата е на високо ниво.
- Смятам, че услугите са добре фокусирани и отговарят на нуждите на потребителя.
- Идеални сте!
- Би било добре тези услуги да имат влияние и върху некоректни търговци от неевропейски държави!
Има потребители, които оставят обратна връзка за нашата работа и в различните социални канали, които имаме. Един от тях например е написал във фейсбук "Благодаря ви от сърце! За отзивчивостта, вниманието и работата по моя случай. Нямах никаква надежда да получа помощ в борбата си срещу един безскрупулен търговец. Но с вашата помощ и съдействие "търговецът" ми върна сумата, която чаках", а друг е добавил като ревю в Google: "Институция, която трябва да е пример за всички в страната, отговаряща компетентно и приемаща нещата от човешка гледна точка! Благодаря ви!
Над 90% от хората, които са се включили в нашата анкета, са заявили, че са удовлетворени от помощта, която ЕПЦ България им е предоставил. В същото време, малко под 10% от анкетираните съобщават, че не са останали доволни. Според някои от потребителите Центърът трябва да получи повече правомощия и да налага санкции на некоректните търговци. Някои участници не са доволни от срока, за който сме разгледали техния случай. Трети споделят, че не сме успели да им помогнем и затова са разочаровани.