Проучване: Трудностите при онлайн пазаруване извън ЕС

Все повече и повече европейци пазаруват онлайн, но въпреки това тяхното доверие в пазара извън ЕС остава ниско. Ново проучване показва, че причините за това са свързани с факта, че потребителите нямат информация и срещат трудности, когато нещо се обърка при покупката им.

Според изчисленията онлайн продажбите в световен мащаб през 2020 г. се очаква да достигнат 4 трилиона долара спрямо 1,6 трилиона долара през 2016 г. Подобни темпове за растеж се очаква и за онлайн търговията в ЕС.

През 2008 г. 28% от потребителите в ЕС са пазарували от интернет търговци в тяхната страна, докато през 2016 г.  почти половината европейци са купували по този начин стоки и услуги. Делът на хората, които пазаруват онлайн, но от други държави в ЕС, се е увеличил от 6,2% през 2008 г. на 17,5% през 2016 г. Хората, които правят покупки от сайтове от други страни извън ЕС, са нараснали от 4% през 2008 г. до 11,3% за 8 години. (По данни на Consumer Conditions Scoreboard 2017)

Европейска потребителска организация (BEUC) и германската Verbraucherzentrale Bundesverband (vzbv) поръчаха анализ на опита на потребителите от ЕС при пазаруването онлайн на глобалния онлайн пазар. Това съобщиха от BEUC. Според изследването защитата на потребителите е значително по-ниска, когато купуват стоки или услуги от продавачи извън ЕС. В тези случаи потребителите срещат два основни проблема:

  • Липса на важна информация на етапа преди покупката (преддоговорна информация).
  • Липса на достъпни средства за действие, когато нещо се обърка.

 За да се справят с тези проблеми, потребителските организации предлагат:

  • Да се ​​създаде механизъм за повече информация на потребителите, когато пазаруват онлайн извън ЕС. Това може да бъде контактна точка за информиране и съвети
  • Да се разработят ефективни механизми за действие, когато нещо се обърка с покупката. Например на отделните потребители може да помогне отварянето на платформата за разрешаване на онлайн спорове за търговци от трети страни.


Проучването може да се види на английски език тук и тук

Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати