Европейски потребителски център България възстанови или спести 106 987 евро на потребителите, които са имали трансгранични проблеми с търговци през 2021 година. Това показват сметките от разгледаните жалби в центъра през миналата година. В сумата са включени парите, които са възстановени или получени като компенсация с помощта на ЕПЦ България по повод проблеми с полети, както и средствата за различни онлайн покупки, които са били върнати на потребителите или пък те не са били ощетени от страна на фирми от целия ЕС. За българските потребители спестената и възстановена сума възлиза на над 78 000 евро, докато останалата част се отнася за проблеми, при които сме помогнали на потребители от други страни в ЕС. Общо цялата мрежа от Европейски потребителски центрове е помогнала за решаването на трансгранични потребителски казуси, "оценени" на над 7,88 млн. евро.
През 2021 г. над 70% от жалбите, по които ЕПЦ България е бил сезиран, са решени успешно. В останалите случаи сме насочили потребителите към други методи за решаване на проблема - най-често полиция (ако става дума за измама), друг друг орган (ако оплакването не е било в нашата сфера на компетентност), към съда (ако не сме успели да решим случая по извънсъдебен механизъм) или към банката за оспорване на плащането.
Според анкетата за проучване на удовлетвореността от услугите на ЕПЦ България над 92% от всички потребители, които са я попълнили, са били удовлетворени от нашето съдействие.
Повече за отчета на ЕПЦ за 2021 г. може да се види в раздел Доклади.