ЕПЦ стартира информационна кампания

Европейски потребителски център България, който функционира към Комисията за защита на потребителите, стартира масова информационна кампания „Вашите права“, насочена към хората, които пътуват, почиват или пазаруват в други страни от ЕС. Началото беше поставено днес, 13 юли, в Бургас.

Екипите на Комисията за защита на потребителите са на терен. Ние започнахме нашите проверки в туристическите и търговските обекти в курортите по Черноморието още през месец юни. Инспекторите следят за категоризацията на местата за настаняване и на заведенията за хранене и развлечение и за съответствието на предоставяните в тях услуги със степента им на категоризация. Това съобщи Константин Арабаджиев, член на Комисията за защита на потребителите, по време на пресконференцията във връзка с обявяване началото на информационната кампания на Европейския потребителски център.

Арабаджиев добави, че проверките ще продължат до края на активния летен сезон. Инспекторите са в готовност да реагират и на сигнали от потребители по повод ползването на туристически услуги или пазаруването от търговската мрежа.

Потребителите все повече знаят правата си и се обръщат към нас за съдействие, когато не са успели да постигнат споразумение с търговец по даден казус, каза още Арабаджиев.

По време на нашата информационна кампания хората могат не само да разберат какви са техните права и как да избегнат проблеми при пътуване или пазаруване, но и да се оплачат, ако смятат, че са били обект на несправедливо отношение от страна на търговци в други страни от ЕС, допълни Соня Спасова от ЕПЦ България. 

Според статистиката на ЕПЦ най-голяма част от жалбите и запитванията, получени в центъра през последните 3 месеца, са свързани с транспорта (закъснели полети, загубен или повреден багаж, проблеми при пътуване с автобус или наем на кола), следвани от оплаквания, породени от покупка на дрехи и обувки. Сред последните успешни случаи, които сме разрешили, е изплащане на обезщетение от 514 евро за повреден куфар при полет от Богота (Колумбия) до София, като за целта работихме съвместно с колегите ни от ЕПЦ Холандия. При завръщането си в България потребителят установява, че чисто новият му куфар е пробит на две места, а текстилният му калъф липсва. След като мъжът ни предостави документ от сервиз, че куфарът не може да бъде поправен, авиокомпанията му изплати неговата пълна цена.

Инициативата „Вашите права“ ще се проведе две седмици през юли и август. Ще бъдат разкривани еднодневни информационни щандове на възлови места в центъра или на крайбрежните алеи на по-големи и по-малки градове. Ще отваряме и гишета на пътника на летищата във Варна и Бургас, както и на автогара Юг в Бургас и автогарата във Варна. Целта е да предоставим информационни материали и консултации на български и чужди граждани на място за техните права при пътуване, почивка или пазаруване в ЕС.

Тази година наши партньори са колегите от Центъра за развитие на човешките ресурси, които ще представят възможностите за мобилност по най-голямата европейска образователна Програма „Еразъм+“, както и съпътстващите дейности - Европас, Еврогайдънс, eTwinning и Евродеск.

Информационната кампания на Европейски потребителски център България започна на 13 юли от Бургас. Ето къде продължаваме:

 

14 юли, летище Бургас, 10 ч

16 юли, автогара Юг в Бургас, 10 ч

17 юли, Приморско, пред Общината, 17 ч

18 юли, Китен, пред Общината, 17 ч

31 юли, Варна, Морската градина, 17 ч

1 август, Варна, пл. „Независимост“, 17 ч

2 август,  летище Варна, 10 ч

3 август, автогара Варна, 10 ч

4 август, Балчик, пл. „21 септември“, 17 ч

6 август, Шабла, пред Общината, 17 ч

 
На снимката Константин Арабаджиев, член на Комисията за защита на потребителите

Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати