Как да се справим с онлайн чудовищата?

Нашите съвети преди Хелоуин

Тиквени фенери, дракони, вещици…  В навечерието на Хелоуин има десетки призраци, които надничат зад всеки ъгъл. Ние в ЕПЦ България обаче вярваме, че чудовищата може да бъдат страшни, само, ако не знаеш как да се справиш с тях! Заради това се опитахме да обобщим някои от  проблемите при пазаруването онлайн, за които получаваме оплаквания от потребители през последните месеци. И дадем съвети как да се справите с тях! Или изобщо да не стигнете до това!

1. Преди 2 месеца поръчах от един сайт подарък за любимия човек (маратонки, рокля, тостер, телефон, книга…). Подаръкът обаче изобщо не пристигна. Ами сега?

Нашият съвет: В тази незавидна история имате два варианта за действие. Първият е да пишете на търговеца и да проверите дали причината не е техническа грешка, която може да се отстрани. Пазете всички изпратени и получени имейли, както и останалите документи, свързани с поръчката. Ако търговецът се намира в друга държава от ЕС, Исландия или Норвегия, може да се обърнете към ЕПЦ България за безплатна помощ и съдействие.

Понякога обаче се оказва, че търговецът не отговаря, а сайтът дори спира да работи. Ако сте платили с кредитна или дебитна карта, може да се обърнете към Вашата банка и да проверите дали е възможно да направите оспорване на плащането (чарджбек) и да поискате платената сума обратно. Това не винаги е възможно, но е във ваш интерес да опитате.

2. Купих най-красивата рокля от онлайн търговец, но установих, че цветът не отива на косата ми. Върнах я, но така и не получих парите си обратно.

Нашият съвет: Трябва да сте спазили всички условия – да сте уведомили търговеца в срок от 14 дни след получаването й, после да сте върнали роклята неизползвана в срок от нови 14 дни. И междувременно търговецът също има 14 дни, откакто сте го уведомили, за да ви възстанови платената сума. Законът му позволява да се забави, докато не се увери, че върнатата поръчка е здрава, цяла и неизползана.

Ако обаче дори и тогава не получите парите си обратно - обърнете се към търговеца, за да направи проверка. Ако продавачът не ви отговори и е в друга държава от ЕС, Исландия, Норвегия или Обединеното кралство, то свържете се с ЕПЦ България.

И още един бонус съвет – има стоки, които онлайн търговците не са длъжни да приемат обратно - например храна, бельо, бански, книги, билети за събития, козметика, която е отворена. Ако все пак размислите, след като се сдобиете с тях, и искате да ги върнете – решението е въпрос на търговска политика.

За да не се стига до кошмарни истории, независимо дали заради Хелоуин или не, е много важно потребителите да проверят търговеца и да разберат на кого дават доверието и парите си - на сайта на всеки продавач от ЕС трябва да има информация за неговата фирма и адрес. Това може да ви спести загубата на пари и нерви, а и няма да оставите любимия човек без подарък, казва Соня Спасова, директор на ЕПЦ България.

 

 

Още тук

Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати