Как да си получим парите при резервация за полет чрез посредник?

  • Как да си получим парите от отменения полет обратно, ако сме купили билета за самолет през посредник?
  • В какъв срок ще стане това?
  • На кого да се оплачем – на авиокомпанията или на агенцията? Нямаме отговор нито от авиопревозвача, нито от посредника…

В резултат на масовите отмени на полети заради коронавируса има пътници, които все още се срещат с проблеми при получаването на сумата за билета обратно. Тези, които са направили резервации за пътуването си на сайтовете на съответните  авиокомпании, знаят с кого да се свържат и към кого да насочат оплакването си, ако възстановяването на сумата се забави. Ситуацията за потребителите, които са направили резервация чрез брокер, туристически агент или онлайн посредник, обаче е по-различна и по-трудна.

В Европейски потребителски център България напоследък се получават различни оплаквания и въпроси от хора, които са резервирали самолетни билети с посредник, но няколко месеца след отменения полет още не са получили парите си обратно.

Част от тях са попаднали в "порочен кръг" - авиокомпаниите имат изрично изискване в този случай клиентите да се обръщат към посредника, докато посредниците бавят отговорите си или отговарят, че ще върнат парите веднага след като ги получат от превозвача.

Според Европейския регламент (ЕО) 261/2004 при неосъществен полет авиокомпанията трябва да предложи премаршрутиране на пътниците или да им върне сумата за билета, в зависимост от техния избор.  В регламента обаче не е изрично уточнено как точно да се случи това връщане.  В случай че е направена резервация чрез туристическа агенция или друг посредник, възстановяването на сумата обикновено се изплаща на посредника, който от своя страна трябва да я изплати на пътника.

Какво може да направи потребителят?

Препоръчваме първо да се свържете с туристическата агенция или онлайн посредника, откъдето сте купили билетите.

Ако не получите удовлетворителен отговор,  може да се опитате да се свържете директно с авиокомпанията.В случай че не получите възстановяване на сумата, намирате се в България, а авиокомпанията или посредникът е компания, регистрирана в друга страна от ЕС, Исландия, Норвегия или Обединеното кралство, може да ни потърсите за безплатна помощ и съдействие.

Снимка: Pexels.com

 
Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати