Лекция за правата на потребителите в ЕС
Директорът на Европейски потребителски център България Соня Спасова изнесе лекция за правата на потребителите в ЕС пред студенти в Пловдивския университет "Паисий Хилендарски". Лекцията беше по покана на нашите партньори от Европа Директно Пловдив и ръководителя на на центъра - Красимир Лойков. Инициативата се провежда вече няколко години през месец декември и е част от планираните информационни кампании, в които ЕПЦ България се включва в различни точки на страната. Целта е да се дава информация за потребителските права и задължения пред различни аудитории.
Студентите бяха изключително активни и любознателни и повечето бяха запознати с основните права при пазаруването онлайн. Едно от най-важните преимущества, които имаме като потребители в такива случай, е да върнем купената стока в рамките на 14 дни след нейната доставка. Важното е обаче тя да не е ползвана и да я изпратим до търговеца според неговите инструкции.
Част от студентите се интересуваха как може да се застраховат, ако си купуват телефони или други чупливи стоки чрез онлайн поръчка. В такъв случай е добре да прегледате покупката пред куриера и ако има проблеми, да съставите протокол в негово присъствие, посъветва младежите Спасова.
Купих си маша за коса от магазин в Пловдив, но не ми хареса, какво да правя, имам ли право да я върна, попита друга млада дама. Когато се купуват стоки от магазин на място, правото на връщане не е безусловно и зависи от търговската политика, уточни директорът на ЕПЦ.