Директорът на ЕПЦ пред студенти в Пловдив

Лекция за правата на потребителите в ЕС

Директорът на Европейски потребителски център България Соня Спасова изнесе лекция за правата на потребителите в ЕС пред студенти в Пловдивския университет "Паисий Хилендарски". Лекцията беше по покана на нашите партньори от Европа Директно Пловдив и ръководителя на на центъра - Красимир Лойков. Инициативата се провежда вече няколко години през месец декември и е част от планираните информационни кампании, в които ЕПЦ България се включва в различни точки на страната. Целта е да се дава информация за потребителските права и задължения пред различни аудитории.

Студентите бяха изключително активни и любознателни и повечето бяха запознати с основните права при пазаруването онлайн. Едно от най-важните преимущества, които имаме като потребители в такива случай, е да върнем купената стока в рамките на 14 дни след нейната доставка. Важното е обаче тя да не е ползвана и да я изпратим до търговеца според неговите инструкции.

Част от студентите се интересуваха как може да се застраховат, ако си купуват телефони или други чупливи стоки чрез онлайн поръчка. В такъв случай е добре да прегледате покупката пред куриера и ако има проблеми, да съставите протокол в негово присъствие, посъветва младежите Спасова.

Купих си маша за коса от магазин в Пловдив, но не ми хареса, какво да правя, имам ли право да я върна, попита друга млада дама.  Когато се купуват стоки от магазин на място, правото на връщане не е безусловно и зависи от търговската политика, уточни директорът на ЕПЦ.

 

 

Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати