Какво трябва да проверите преди и след като сключите договор за потребителски кредит он-лайн!

  1. Проверете дали уебстраницата, която предлага кредити, дава информация за наименованието на търговеца, за неговото седалище и адрес на управление, както и имейл адрес.
  2. Помнете, че когато преглеждате уебстраници, рекламиращи оферти за заеми, то предоставящият кредита трябва да посочи нагледен пример за кредит, който да покаже разходите, които са свързани с вземането на кредита, който ви интересува. Трябва да има посочен също и годишния процент на разходите (ГПР), чието опредление е стандартизирано за целия Европейски съюз и по този начин вие можете по-лесно  и с по-голямо доверие да сравнявате офертите.
  3. Когато се свържете с предоставящия кредит, за да получите повече информация, проверете дали ви е предоставена в подходящ формат преддоговорната информация (натиснете тук, за да видите по-подробно как трябва да изглежда тази информация).
  4. Уверете се, че подробна информация за кредита се съдържа и в договора за кредит, който подписвате, проверете различните договорни условия, както и изискайте копие от договора да ви бъде изпратено по пощата. Договорът трябва е в писмена форма на хартия или друг траен носител.
  5. Знайте, че като потребител вие имате 14 календарни дни, за да се откажете от подписания договор, без да давате каквито и да е обяснения.
  6. В случай на проблем по която и да е от гореописаните точки с търговец, който се намира в друга държава-членка, вие може да сигнализирате местния Европейски потребителски центърв държавата, където живеете. В другите случаи можете да се обърнете към местната потребителска организация.