Adria Airways обяви фалит

Вижте какво да правите, ако сте купили билет за полет със словенската авиокомпания

Словенската авиокомпания Adria Airways подаде молба за обявяване в несъстоятелност на 30 септември 2019 г. С това всички насрочени полети на авиопревозвача са отменени. 
 
На 2 октомври 2019 г. Окръжният съд в Кран, Словения, с решение №. St 2704/2019, е образувал производство по несъстоятелност спрямо длъжника Adria Airways, Slovenski letalski prevoznik, d.o.o., съобщиха от Министерството на външните работи в България.

Всички кредитори на Adria ще разполагат с три месеца, за да предявят своите вземания. Последната дата за подаване на искове е 03.01.2020 г. 


Какво се случва, когато авиокомпанията фалира и пътуването ми се анулира? Мога ли да си върна парите? 

  • Ако сте купили билет за полет в рамките на пакетна почивка, то е необходимо да се обърнете към  туроператора за съдействие.
  • Ако сте сключили допълнителна застраховка за пътуване, то е добре да се свържете със своята застрахователна компания.
  • Ако сте платили билета с кредитна карта, то можете да се свържете с издателя на картата и да направите оспорване на плащането (chargeback). Това е и съветът на нашите колеги от ЕПЦ Словения, според които в такъв случай трябва да се свържете с банката си възможно най-скоро. Към искането си трябва да добавите и копие от платежно нареждане и информацията за отмяната на полета.
  • Можете да подадете и иск към компанията. Този иск трябва да се попълни лично или да се изпрати по пощата. Адресът е Republika Slovenija, Okrožno sodišče v Kranju, Gospodarski oddelek, Stečajna pisarna, Zoisova 2, 4000 Kranj, Slovenija

Писмото трябва да е на словенски език, като процедурата е безплатна, с изключение на пощенските разходи и евентуално - за превод. Срокът за изпращане на тези искове е до 3 януари 2020 г. В искането трябва да се посочи и референтен номер St 2704/2019, като трябва да се уточни сумата на претенцията, да се изпишат имената на пътника и неговия адрес.

 

 

Последна промяна - 4 октомври 2019
Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати