Шест от всеки десет души, които пазаруват по интернет, са си поръчали дрехи и/или спортни стоки през 2016 г., което поставя тази категория на първо място при онлайн покупките в Европейския съюз. Другите най-често поръчвани онлайн стоки и услуги са пътуван
Българите са лидер в ЕС при купуването на облекло и спортни стоки онлайн. Данните показват, че за 78% от хората, които пазаруват по интернет у нас, виртуалният шопинг е бил свързан именно с нова дрешка, маратонки или други спортни артикули. След това се нареждат потребителите от Великобритания и Малта (72%), а в дъното на таблицата са Словения (44%) и Италия (39%).
Жителите на Люксембург и Дания пък прибягват най-често до онлайн резервации за пътуване или почивка. Шведи и холандци предпочитат да поръчват билети за спортни събития или концерт през специализираните сайтове, а гражданите на Великобритания и на Германия най-често си пазаруват онлайн стоки за дома.
Онлайн пазаруването е разпространено сред всички възрастови групи. През 2016 г. най-много от е-купувачите в ЕС са били между 25 и 34 години (75%), следвани от тези на възраст между 35 и 44 години (69%) и от 16 до 24 години (68%). Сред по-възрастните потребители на интернет (65-74 г.), 53% са си купили стоки или услуги онлайн през последната година, показва проучването.
По-голямата част от потребителите (68%) не са имали проблеми при поръчване или купуване на стока или услуга по интернет. Останалите са имали неприятности, свързани със забавяне на доставката или техническа неизправност на сайта, който са ползвали.
Още данни може да видите тук.
Ако имате проблеми при покупка на стоки или услуги от търговец, регистриран в друга страна от ЕС, Исландия или Норвегия, може да се обърнете към ЕПЦ България.