Тази година Европейският съюз отбелязва 25 години от изграждането и създаването на единния пазар. Става дума за пазар без граници, който обхваща над 500 милиона души. Какви са най-важните ползи за потребителите?
- 14 –дневен период за размисъл
За какво време можеш да решиш, че искаш да върнеш дадена поръчка? От 13 юни 2014 г. за всяка покупка от разстояние в ЕС потребителите имат период от 14 дни, за да върнат поръчката, ако размислят. Срокът е един и същ за всички държави в ЕС и не може да бъде по-кратък.
- Права при пътуване със самолет, влак, автобус или по вода
При проблеми с всички видове транспорт европейският потребител има много права – например връщане на парите за билета, премрашрутиране до крайната дестинация, финансови компенсации.
- Мрежата от ЕПЦ помага при трансгранични спорове
За да информира и помага на потребителите да разрешават своите спорове с търговци, регистрирани в друга държава от ЕС, Европейската комисия и страните-членки създадоха мрежата от Европейски потребителски центрове. Тя започна работа през 2005 г., като освен във всяка държава в ЕС, има офис и в Норвегия и Исландия.
От началото на 2008 г. в България също е отворен Европейски потребителски център. За да не изпускате най-важните новини и съвети в областта на потребителската защита, можете да ни последвате и в социалните мрежи - Туитър, Фейсбук или Инстаграм.