ЕП одобри нови правила за по-голяма защита срещу онлайн измамници

Правилата в целия ЕС за по-добра защита на потребителите от измами и по-бързо откриване и спиране на нелоялни търговци бяха одобрени от евродепутатите тази седмица. Националните правоприлагащи органи ще имат повече правомощия за откриване и спиране на онл

Целта на новите правила е да се предотврати възможността търговци, които нарушават изискванията, да използват пропуските в системата, като се преместят в държави членки, чиито компетентни органи не са подготвени за справяне с незаконните практики. Разследващите и правоприлагащите правомощия трябва да включват:

 - изискване на информация от регистраторите на домейни и банки с цел идентифицирането на нелоялните търговци;
 - закупуване на стоки и услуги като тестови покупки, включително под прикритие („тайно пазаруване“);
 - налагане на изричното показване на предупреждение или нареждане за премахването на цифрово съдържание, ако няма други ефективни средства за прекратяване на дадена незаконна практика
 - налагане на санкции (например - глоби)
 - информиране на потребителите как да потърсят обезщетение.

Следващи стъпки 

Законодателният текст, приет от Парламента, трябва да бъде официално приет от Съвета на ЕС. Регламентът ще започне да се прилага 2 години след датата на влизането му в сила.

Бързи факти

Примери за минали практики, които трябва да бъдат разгледани по-добре съгласно новите правила на ЕС:

  • трансгранична реклама с кратка продължителност от авиокомпания, която по-късно отменя отстъпките за билети;
  • дългосрочен абонамент, скрит зад оферта, предоставяща възможност да се спечели телефон за 1 евро;
  • онлайн търговец, който не доставя дизайнерските мебели, които твърди, че продава, и който, освен това, се мести четири пъти в продължение на три години;
  • оплаквания относно цените за наемане на автомобили, показващи, че потребителите са дискриминирани въз основа на тяхната страна на произход.
И още:
  • 37% от сайтовете за електронна търговия, резервации за пътувания, развлечения, облекло, електронни стоки и услуги за потребителски кредити са в нарушение на законодателството на ЕС за защита на потребителите.

Цялото прессъобщение може да видите тук
Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати