Експерти на Комисията за защита на потребителите и на Европейски потребителски център България организират изнесен информационен щанд във Варна, близо до хотел Черно море. Инициативата ще се проведе на 8 август и е част от информационната кампания на центъра „Вашите права“, която се организира в района.
Целта е да раздадем информационни материали на потребителите и да даваме консултации на място. Акцент в кампанията са въпросите и отговорите, свързани със забавени полети и загубени багажи, както и неприятностите при резервиране на почивка и настаняване, както и при наемане на кола зад граница. Проблемите с въздушния превоз са причина за около една трета от оплакванията, които получаваме в последно време в Европейски потребителски център. В рамките на кампанията отворихме "гише на пътника" за ден и на летище Варна.
Кога може да помогнем?
ЕПЦ България може да помогне при проблеми на потребители, които живеят в България, но имат проблем с търговец от друга страна в ЕС, Исландия, Норвегия или Обединеното кралство. За да се обърнат към нас, гражданите първо трябва да са опитали да решат казуса директно с продавача на стоката или услугата и да не са успели да се справят сами. Важно е да се има предвид, че ние нямаме контролни правомощия и не можем да санкционираме търговците. Можем обаче да ги убедим да спазват правата на потребителите, когато имаме доказателства от тях, както и законова основа, на която да стъпим. Нашите услуги са безплатни.