Основната част от жалбите, които постъпват в Европейския потребителски център България са по повод проблеми, свързани с транспорта като забавени и отменени полети. Това обяви директорът на Европейския потребителски център Игнат Арсенов по време на прескон
За първа година сезонните приемни по Черноморието се проведоха съвместно между КЗП и ЕПЦ. Разкрити бяха и еднодневни "Гишета на пътника” на летищата и автогарите във Варна и Бургас с цел повишаване на информираността на потребителите за техните права при пътуване.
От началото на годината в ЕПЦ са получени 866 жалби и запитвания, което е с около 15% повече в сравнение със същия период през миналата година.
Арсенов даде пример за успешната намеса на мрежата от ЕПЦ в полза на потребителите. В първия случай потребител резервира стая в хотел в Чехия и заплаща исканата сума. Часове по-късно получава имейл от хотела, че няма къде да го настанят, но без да си получи парите обратно. Това се случва едва след намесата на ЕПЦ. Благодарение на усилията на ЕПЦ семейство е компенсирано с 1250 евро за забавяне на полет от Кипър до България с повече от 4 часа, като са му изплатени и разходи от 70 евро за консумираните на летището храни и напитки. Авиокомпанията обяснила закъснението със стачка, каквато обаче в този момент нямало.
"Трети пореден период наблюдаваме тенденция за намаляване на общия брой нарушения, включително в сферата на туризма. Ако в предишни периоди в десет и повече процента от случаите нашите проверки констатираха несъответствия, то сега се наблюдава снижаване на този процент. Надявам се, че това е резултат както на активния контрол, така и на превантивната дейност, която осъществяваме.” Това съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.
КЗП ще проведе акция в търговската мрежа и онлайн магазините, където се продават гуми за автомобили и фарове за мъгла. Целта е навременно диагностициране на този пазар и отстраняване на евентуалните нарушения още преди да е настъпил периодът на активното търсене на тези продукти, обяви Константин Арабаджиев, член на КЗП.
На фокус от КЗП ще бъдат поставени и финансовите услуги от разстояние. „Основен акцент в проверките ще бъдат наличието на пълна и вярна преддоговорна информация, включително и правото на потребителя да се откаже от договора в 14-дневен срок след сключването му, без да дължи обезщетения и неустойки. Проверките ще включват и предоставянето на ипотечни кредити на потребители, тъй като вече е факт нов специален закон, който урежда тази материя”, съобщи Константин Райков, член на КЗП.
Повече информация може да видите в категорията "прессъобщения" тук.
На снимката - от ляво на дясно - Константин Райков, Димитър Маргаритов, Константин Арабаджиев и Игнат Арсенов