Каква беше 2023 година за ЕПЦ България?

Вече 16 години Европейски потребителски център България е верен помощник на потребителите при техните трансгранични казуси. Наша мисия винаги е била да помагаме, да подкрепяме и защитаваме техните права. Каква беше 2023 г. за екипа на ЕПЦ България?

През последните 12 месеца със съдействието на колегите ни в другите потребителски центрове от Мрежата ECC-Net, помогнахме на много потребители да разрешат казусите си с търговци от други страни в ЕС, Исландия, Норвегия или Обединеното кралство. Жалбите, по които работи петчленният ни екип, бяха от различни естество, като оплакванията за проблеми с въздушния превоз и през тази година бяха най-многобройни. Някои от случаите бяха заплетени и изискваха повече време и усилия, а за други пък успявахме да предложим решение в рамките на няколко дни. Дори когато не успявахме да помогнем, се стремяхме да предоставяме необходимите насоки на потребителите, за да сведат до минимум негативните си преживявания в бъдеще или да потърсят решение по друг начин.

През годината получавахме жалби през формуляра на нашия сайт, внимателно изслушвахме историите на потребители и по телефона, а с някои дори успяхме да се срещнем лично в нашия офис в град София. Посрещахме и техните четириноги приятели с широко отворени обятия, а за малчуганите винаги имаше подаръци и бонбони.  

Освен прякото съдействие и решаване на конкретни потребителски казуси, разпространявахме и информационни материали онлайн и офлайн по време на различни събития на различни места из страната. Създадохме брошура със съвети за пазаруване онлайн и всички подробности, с които потребителите трябва да са запознати преди да натиснат бутона „купи“ на сайта на търговеца. И тъй като се стремим да бъдем в крак с най-новите тенденции, както и да бъдем възможно най-щадящи към природата, предоставяме брошурата и в онлайн формат. Може да я намерите тук.

През 2023 година си поставихме за цел да бъдем по-близо до младите хора, учениците и студентите, тъй като на тях тепърва им предстои да станат активни потребители и е важно да знаят своите права и задължения. Стремяхме се да бъдем актуални в социалните мрежи и да създаваме интересно съдържание. Проведохме лекции в няколко училища и университети от страната, организирахме щандове на открито и дори – информационен пикник за потребители.

Участвахме и в няколко учебни посещения при колеги от  центрове на Мрежата ECC-Net, а самите ние бяхме домакин на среща с представители на ЕПЦ Румъния и ЕПЦ Словакия. За да придобием умения и знания за по-ефективен обмен на информация, присъствахме на годишния комуникационен семинар на Мрежата от Европейски потребителски центрове на тема ,,Стратегическа комуникация и застъпничество между заинтересованите страни в Европа“ в Брюксел, Белгия. Срещнахме се с представители на Европейската комисия и обменихме опит и добри практики.

Сътрудничеството беше ключов мотив за ЕПЦ България през цялата година. Проведохме редица срещи с институции, търговски и потребителски организации. Работихме и с центровете от мрежата от информационни центрове Европа Директно и заедно отбелязахме Деня на Европа в град Пловдив.

Организирахме кръгла маса на тема „Пътуване, почивка, потребители“ , фокусирана изцяло върху туристическия бранш. Събирайки заедно експерти от областта, представители на туристически асоциации и компании в сферата на туризма и пътуванията, успяхме да насочим вниманието към актуалните проблеми и да потърсим решения, които биха били от полза както за потребителите, така и за бизнеса.

Завършихме годината с информационен щанд на летище София, чиято цел бе да се срещнем на живо с потребителите, да им дадем съвети как да процедират, в случай че багажът им бъде забавен или изгубен, или пък полетът им закъснее.

2023 година беше успешна, пълноценна и изпълнена с постижения, сътрудничества и най-важното – доволни потребители. Затова искаме да благодарим за гласуваното доверие, за добрите отзиви, оставени в различните социални мрежи, и за това, че всекидневно получаваме висока оценка за положените от нас усилия! А ние ще продължим да информираме и да търсим решение за потребителските проблеми зад граница.

Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати