Европейският потребителски център, Комисията за защита на потребителите и Enterprise Europe Network към БТПП организираха семинар на тема „Изискванията към онлайн търговците в България и ЕС.
Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център, запозна представители на бизнеса с последните законови разпоредби, които засягат отношенията между потребители и онлайн търговци, включително сключването на договори от разстояние и решаването на съдебни и извънсъдебни спорове.
Боряна Даутова, директор на Дирекция "Информационна сигурност и защита на потребителите в интернет" в Комисията за защита на потребителите, представи най-често срещаните грешки от страна на търговците при работата им с клиенти - например липса на необходимата по закон информация на сайта им, възпрепятстване на правото на отказ и предоставяне на заблуждаваща информация при купуване на стоки и услуги онлайн. Беше отчетено, че масово търговците не са запознати с промени в Закона за защита на потребителите, според които срокът за отказ от стока, купена онлайн, е увеличен от 7 на 14 дни.
По време на дискусията бяха представени и конкретни казуси от страна на бизнеса. Сред тях се откроиха проблемите с покриването на произтичащи задължения при забавяне на доставка при форсмажорни обстоятелства, както и загубите, които бизнесът понася, поради различията в законодателната рамка на държавите-членки на ЕС.