Какви са изискванията към онлайн търговците

Европейският потребителски център, Комисията за защита на потребителите и Enterprise Europe Network към БТПП организираха семинар на тема „Изискванията към онлайн търговците в България и ЕС.

Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център, запозна представители на бизнеса с последните законови разпоредби, които засягат отношенията между потребители и онлайн търговци, включително сключването на договори от разстояние и решаването на съдебни и извънсъдебни спорове.

Боряна Даутова, директор на Дирекция "Информационна сигурност и защита на потребителите в интернет" в Комисията за защита на потребителите, представи най-често срещаните грешки от страна на търговците при работата им с клиенти -  например липса на необходимата по закон информация на сайта им, възпрепятстване на правото на отказ и предоставяне на заблуждаваща информация при купуване на стоки и услуги онлайн. Беше отчетено, че масово търговците не са запознати с промени в Закона за защита на потребителите, според които срокът за отказ от стока, купена онлайн, е увеличен от 7 на 14 дни.

По време на дискусията  бяха представени и конкретни казуси от страна на бизнеса. Сред тях се откроиха проблемите с  покриването на произтичащи задължения при забавяне на доставка при форсмажорни обстоятелства, както и загубите, които бизнесът понася, поради различията в законодателната рамка на държавите-членки на ЕС.

 



Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати