EК с препоръки за условията на ваучерите за път и почивка

Европейската комисия представи пакет от насоки и препоръки, които да помогнат на държавите членки постепенно да премахнат ограниченията за пътуване и да разрешат на туристическите предприятия да заработят отново след прекъсването поради пандемията от COVID-19. Веднага щом се установи, че здравната ситуация го позволява, хората трябва да имат възможност да се видят с приятелите и семействата си в собствената си държава от ЕС или в чужбина при спазване на необходимите мерки за безопасност и предпазване, пише в съобщение на ЕК.

Комисията дава насоки за предоставянето на ваучери (срещу отложени пътувания или почивки) и как тези ваучери да станат по-привлекателни за потребителите.

Съгласно правилата на ЕС пътуващите имат право да избират между ваучер или възстановяване в брой на заплатените, но анулирани транспортни билети (за самолет, влак, автобус или ферибот) или пакетни туристически пътувания. Комисията потвърждава това право в своята препоръка и едновременно с това цели да гарантира, че ваучерите ще се превърнат във валидна и по-привлекателна алтернатива на възстановяванията в брой за отменените в контекста на настоящата пандемия пътувания, които също създават финансови затруднения на туроператорите.

Доброволно приеманите ваучери трябва да бъдат защитени срещу неплатежоспособност на фирмата, да важат поне 12 месеца и да подлежат на осребряване след най-много една година, ако все пак не бъдат използвани. Те следва също така да предоставят достатъчна гъвкавост, да позволяват пътуване по същия маршрут при същите условия на обслужване или да позволяват на туристите да резервират билет за пакетно туристическо пътуване със същия вид услуги или с равностойно качество. Ваучерите трябва да могат да се прехвърлят и на друг човек, съветват от ЕК.

 

Ако имате колебания по отношение на вашите права при пътуване или почивка в друга страна от ЕС, може да ни потърсите за безплатна помощ и съдействие.

 

Още информация

 

Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати