Какво не можем да върнем, ако сме го купили онлайн?

През целия месец януари празниците продължават с пълна сила. Купуването на подаръци също. Какво обаче да правим, ако това, което са избрали нашите близки не ни допада? Ако подаръкът е купен онлайн, имаме 14 дни от доставката, за да го върнем. Подобна опция предлагат и по-големите големи физически магазини. Какво обаче не можем да върнем, дори и да е закупено през електронен търговец?

Парфюмите, които сте отворили само, за да вдишате аромата и сте установили, че не ви допада, няма как да бъдат върнат на търговеца. В случай че получите за подарък козметика, която смятате, че няма да ви хареса, най-добре не я разпечатвайте и не отваряйте кутията. Само така търговецът ще я приеме обратно и ще ви възстанови парите.

Към групата от стоки, които няма как да върнем, попадат и всички продукти, които по някакъв начин влизат в контакт с тялото и по хигиенни причини няма как да бъдат продадени на друг клиент. Така, ако са ви подарили бельо или бански, макар и купени онлайн, електронният сайт може да откаже да ги приеме обратно. Тук става дума и за продукти като маша или преса за изправяне на косата, самобръсначка или епилатор.

В случай че сте купили софтуерен продукт или електронна книга, както и ако детето ви се е сдобило с видеоигра, то тях също няма как да бъдат върнати на продавача. Изключение от това правило има за онези продукти, които са на електронен носител и не сте разпечатали. Така те биха могли да се ползват от нов клиент, след като на вас не ви допадат.

Законодателството ограничава и връщането на стоките, които са направени специално за клиента. Това означава, че нямате право да се откажете от роклята, ушита по поръчка или от дивана, направен точно по вашите размери и изисквания. Няма да може да върнете и бижу, поръчано онлайн, ако на него е било написало името на любимия човек, например.

Храните и напитките също са изключени от правото на връщане. Няма как да върнете пицата, която сте поръчали по интернет.

Особена и важна група изключения от правилото за връщане на стоки, купени онлайн, са резервациите на коли под наем или стая под наем. При запазването на място в хотел, търговецът понякога дава право за анулиране без неустойка в рамките на определен срок преди определената дата. В други случаи неустойката при отказ е в рамките на определен процент от цялата платена сума. Заради това е много важно внимателно да се проверят всички условия, преди да се потвърди и плати резервацията.

При положение, че за празниците ви подарят билет за концерт или за друга развлекателна услуга на точно определена дата, също нямате право да ги върнете. Ако решите да го продадете на други хора, проверете внимателно дали в страната, където ще се проведе концертът или фестивалът препродажбата не е забранена.

Даже и да нямате право да върнете продукта, купен онлайн, търговецът е задължен да ви информира за това ясно и категорично. Нашата препоръка е да четете и дребния шрифт на сайта, за да сте наясно с условията.

Независимо, че е възможно да се окаже, че подаръкът няма право да бъде върнат, не забравяйте, че ако сте го купили от фирма в ЕС, Исландия и Норвегия, той има 2-годишна гаранция. Така, ако сте установили, че парфюмът е с изтекъл срок на годност или е фалшив, може да направите рекламация и да си искате парите обратно. Срокът за това е два месеца от доставката. Направете го писмено, за да имате доказателства и пазете всички документи, свързани с покупката. 

Ако търговецът е регистриран в друга страна от ЕС, Исландия и Норвегия и не ви отговори, можете да се обърнете за съдействие към ЕПЦ България.

 

Още по темата може да чуете и в интервюто на Игнат Арсенов за радио Видин
Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати